Foto: srbija2027.gov.rs, Vesna Lalić/Nova.rs

Gradnja tunela kod Ekonomskog fakulteta, koja je više puta pompezno najavljivana, a potom odlagana, konačno bi trebalo da počne u junu mesecu. Za sve ove godine drastično je skakala vrednost ovog projekta, pa je tako dostigla cenu koja je za 145 miliona evra veća od one koja je prvi put objavljena.

Predsednik Privremenog organa Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da će radovi na izgradnji tunela od Savske do Dunavske padine i novog Savskog mosta početi početkom juna ove godine. On je naveo da će tada krenuti pripremni radovi, a da će ozbiljniji početi sa početkom školske godine. Sve će biti završeno, kako tvrdi, za četiri godine.

Izgradnja tunela više puta je najavljivana i odlagana, a s godinama drastično se menjala i vrednost tog projekta.

Foto: Beoinfo

Još u maju 2017. godine sa pozicije gradonačelnika Beograda Siniša Mali najavio je da bi gradnja ovog tunela mogla da počne do kraja 2018. godine. To se nije desilo.

Kako je rasla vrednost nepostojećih radova

Ipak, u maju sledeće godine, odbornici Skupštine grada usvojili su plan detaljne regulacije tunela, a saopšteno je da je procenjena vrednost projekta između 90 i 100 miliona evra. Mediji su prenosili da bi radovi trebalo da počnu krajem 2020. Ni to se nije desilo.

Priču o projektu ponovo je prošle godine intezivirao predsednik Privremenog organa Beograda Aleksandar Šapič. Njegova procena vrednosti radova veća je za najmanje 50 miliona evra od one koju su saopštili gradski odbornici.

„Još nemamo procenu vrednosti radova, čekamo da bude gotov projekat tunela, a za sada se barata nekom cifrom od 150 miliona evra“, rekao je Šapić prošle godine.

Foto:FoNet/Beoinfo

Od leta prošle, do zime ove godine, radovi na izgradnji tunela kod Ekonomskog fakulteta, ponovo su „poskupeli“, iako nisu ni počeli.

Kako su pisali mediji, najavljujući početak izgradnje, vrednost radova je oko 235 miliona evra. To je 85 miliona evra više od procene koju je ranije izneo Šapić i 145 miliona evra više od vrednosti koja je navedena u saopštenju gradskih odbornika.

Da će cena i zaista biti tolika potvrdio je i sam Šapić, koji je rekao da će biti dugačak dva kilometra, da će imati dve tunelske cevi i dve trake po smeru.

Posao dobili Kinezi

Inače, tunel koji će povezati Karađorđevu ulicu i Ulicu despota Stefana gradiće kineska kompanija Powerchina.

Ulazni portal u tunel nalaziće se u blizini Ekonomskog fakulteta, dok bi tunel trebalo da izlazi u Ulici despota Stefana, u blizini policijske stanice. Najveća dubina tunela, nešto manje od 40 metara, bila bi ispod Terazija.

Izgradnja ovog tunela deo je šireg projekta koji gradonačelnik Aleksandar Šapić naziva „mali metro“, a koji podrazumeva i uklanjanje Starog savskog mosta i izgradnju novog na njegovom mestu.

PROČITAJTE JOŠ

Izgradnja novog mosta takođe je poverena kompaniji Powerchina, a kako se navodi na sajtu „Srbija2027“ trebalo bi da gradnja bude završena 2027. godine. Za početak radova je na sajtu naveden drugi kvartal ove godine, odnosno jun.

Kako je Nova već pisala, Srbija se za taj projekat zadužila 80 mililona evra kod bankarske grupacije BNP Paribas, a kredit je osiguran kod China Export & Credit Insurance Corporation.

BONUS VIDEO: 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare