Foto: Dragan Mujan/Nova.rs; Shutterstock

„Šta je ovo ljudi moji!“, vapaji su građana Srbije koji dobili uvećane decembarske račune za struju. Neki i za više od 600 odsto! Nakon zime 2017. godine i prvog talasa nesrazmerno uvećanih računa za struju, pa leta minule godine i drugog talasa, sada nam je stigao i treći, ponovo zimski.

Novosađanke i Novosađani ovih dana su preplavili društvene mreže, ali i šaltere Elektroprivrede Srbije, sa računima za struju uz samo jedno pitanje – kako im je potrošnja porasla za nekoliko desetina hiljada dinara u toku jednog meseca?

U razgovoru sa udruženjima potrošača, Danas saznaje da je slična situacija i u ostatku zemlje. Iz nekog razloga, naša najvrednija firma, nikako ne želi da savlada očitavanje brojila i naplatu potrošnje.

„Dobio sam račun od 32.000 dinara. Neću im platiti, odnosno platiću koliko sam potrošio jer vodim evidenciju mesečne potrošnje. Bio sam da reklamiram svoj račun, red se odužio na više od sto metara. Zaposleni na šalterima su ljude savetovali da očitaju ponovo svoja brojila pa da dođu da podnesu reklamacije“, rekao je Branimir iz Novog Sada.

PROČITAJTE JOŠ

Društvene mreže ovih dana prepune su fotografisanih računa sa neverovatnim ciframa.

„Kako ovo rešiti? Kome se žaliti? Može li se šta uraditi? Vidim svuda da je problem, ali ovoliki problem, pa račun mi je uvećan za 600 odsto…“ piše jedan Novosađanin.

Drugi dodaje, da je njemu ostalo neočitano brojilo, pa su mu na kraju u EPS-u savetovali da uplati slično kao i prošli mesec, a da će sve biti rešeno „kada frka prođe“.

Foto: Vladislav Mitić

„Moja supruga bila je u EPS-u u Novom Sadu. Kažu da nemaju uopšte pristup računarima i serverima. Savetuju da platimo ako hoćemo i koliko hoćemo, pa kada se sve stabilizuje, onda će da utvrđuju tačnu potrošnju“, dodao je ovaj Novosađanin.

Na pojedinim računima se vide i cifre od 46.000 dinara ili čak 250.000 dinara! Drugi su opet za novembar dobili račun od 700 dinara, ali ih je zato onaj u decembru „sačekao“ i iznosi čak 16.000 dinara.

Novosađani pretpostavljaju da se deo brojila nije ni očitavao u novembru pa kad se zbrojio i decembar, „uterani“ su u crveno i plaćaju nešto što nisu potrošili.

Jovan Ristić, pravnik Udruženja „Efektiva“, kaže za Danas da ovih dana imaju mnogo žalbi na „napumpane“ račune za struju. Kako ističe, izražava sumnju da su ovakvi računi dobijeni nepravilnim očitavanjem ili da su čak proizvod toga što očitavanja uopšte nije ni bilo.

Jovan Ristić Foto: N1

„Ovo nije prvi put da se to dešava, pa da to povezujemo sa pričom o hakovanju EPS-a. Kada pre nekoliko godina desilo nešto slično, pritisak javnosti urodio je plodom, pa je jedan broj rukovodica u EPS bio smenjen, uključujući i direktora Elektrodistribucije Begrad. Kada se sledeći put ovo dogodilo u julu prošle godine, ovaj problem jedva da je spominjan u medijima, a prema podacima koje smo mi pribavili od samog EPS-a bilo je oko 1200 pritužbi od kojih pozitivno rešeno oko polovine. Što znači da je postojala da je postojala masovna nepravilnost. Međutim, za tu nepravilnost niko nije odgovarao, niti će odgovarati, dokle god javnost ne bude počela jasno da postavlja pitanja o čemu se radi i kako je sve ovo moguće“, rekao je Ristić.

On ističe da žalbe za „napumpane“ račune koji nemaju veze sa potrošnjom dobija iz svih krajeva Srbije.

Kako objašnjava, to što je EPS privatnim firmama dao da očitavaju brojila, ne treba da se tiče krajnjih potrošača, kao i da li u njihovom sistemu poslovanja postoji Elektrodistribucija Srbije.

Opširnije pročitajte na portalu Danas.

BONUS VIDEO Građani očajni zbog komplikacija oko plaćanja računa za struju

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare