Ukoliko vam neko od rodbine i prijatelja iz inostranstva uredno kupi avionsku kartu da mu dođete u posetu, vi spremite neophodne dokumente i stvari, ali to još ne znači da ćete bez problema otputovati na željenu destinaciju. Ako letite avionom Er Srbija, prilikom čekiranja mogu da vam traže da pokažete platnu karticu kojom je karta plaćena. I tu počinju problemi posebno kada kupac karte živi preko Atlantika.
Bojana Karnik, koja već godinama sa suprugom živi u Americi, kupila je avionsku kartu majci da iz Beograda dođe u posetu. Kako ističe za Nova.rs, njena porodica dosta putuje avionom, a samo prošle godine su kupili skoro deset povratnih karata Er Srbija. Takođe, kako dodaje, vrlo često kupuju karte za članove porodice koji žive u Srbiji.
Tako su i 21. januara online kupili tri karte za letove Er Srbija, od kojih je jedna bila Beograd – Atlanta. Nakon nekoliko dana, stigao im je mejl da prilikom čekiranja treba da prikažu platnu karticu kojom je kupljena karta za relaciju Beograd – Atlanta.
“Odmah sam pozvala kol centar Er Srbija za Ameriku, gde sam objasnila da je to nemoguće, jer je kartica mog supruga, a da mama putuje iz Beograda kod nas u Atlantu. Devojka u kol centru mi je objasnila da možemo da slikamo karticu sa poleđine gde se vidi potpis (da bismo dokazali da je platna kartica naša, i nije zloupotreba). Suprug je uredno to poslao, pošto je njegova kartica, i dobio automatski odgovor da su primili email, i da će odgovoriti u najskorije vreme. To je bilo 26. januara”, objašnjava Bojana za Nova.rs.
Međutim, punih mesec dana kasnije, 28. februara nastaje problem na aerodromu u Beogradu kada ne dozvoljavaju Bojaninoj majci da se ukrca u avion. Kako prenosi naša sagovornica, nisu želeli da joj izdaju kartu za ukrcavanje iako je avionska karta uredno plaćena i ona ima važeći pasoš i vizu za Sjedinjene Države. Traženo joj je da im pokaže platnu karticu kojom je izvršna uplata ili njen kompletan broj.
“Stvaraju toliki stres i pritisak osobi koja treba da se ukrca na međunarodni let od 10 sati. Mama nije mogla odmah da nas dobije, jer je u Americi u tom trenutku bilo 2.30 ujutru. Rečeno joj je kako može da se vrati naredni dan uz promenu karte, i doplatu za istu. Kada je mama pitala kolika je doplata, niko nije znao da kaže, i rečeno je da to može da utiče na povratnu kartu”, prepričava agoniju koju je njena majka preživljavala na aerodromu u Beogradu.
Bojanina majka se na kraju, posle mnogo problema i nervoze ukrcala na let, jer je uspela da telefonom dobije zeta u Americi, koji joj je izdiktirao svoj broj kartice, ali kako ističe naša sagovornica pitanje je šta bi bilo da jednostavno nije uspela da ih probudi i ostvari kontakt telefonom.
Uputili su žalbu Er Srbiji, od koga su dobili odgovor da je u „cilju zaštite korisnika i sprečavanja potencijalnih zloupotreba platnih kartica, implementiran poseban sigurnosni alat koji pomaže u identifikaciji i blokiranju neovlašćenih transakcija“.
“Ovaj sistem, poznat kao PCC indikator, omogućava dodatni nivo zaštite pri online plaćanjima i smanjuje rizik od finansijskih prevara. Iskreno se izvinjavamo ukoliko je došlo do bilo kakvih neugodnosti usled primene ovog bezbednosnog mehanizma”, navode u odgovoru koji je Bojana dobila iz AirSerbia.
Sagovornici Nova.rs ovaj odgovor je “bled i krajnje neuverljiv”.
“Slažem se da je potreban dodatan vid zaštite, koji smo mi ispunili. Suprug je poslao email sa karticom koji su tražili 26. januara i mi smo s naše strane uradili sve da dokažemo da je kartica legalna, da nema prevare i oni su novac skinuli s kartice. Problem je što mesec dana niko nije pogledao taj email i tražio dodatne informacije ukoliko su one potrebne. Imali su mesec dana da provere da li je kartica zloupotrebljena ili ne, nisu to uradili već su na dan putovanja mojoj majci i svima nama stvarali dodatni stres. Izuzetno je neprofesionalno predložiti da putnik dođe naredni dan, kupi novu kartu, kada smo mi kartu već platili, i uradili sve da dokažemo da je način plaćanja legalan”, ističe naša sagovornica.
Podseća da ona i suprug intenzivno putuju 15 godina i da se nikada nikom iz njene porodice nije desilo da im neko traži broj platne kartice kojom je karta kupljena i već plaćena.
“Ako postoji sumnja da je u pitanju prevara – kartica bude automatski odbijena, ili se u narednih nekoliko dana to proveri, a Er Srbija je za to imala više od mesec dana”, zaključuje Bojana Karnik.
Slučaj Bojanine majke izgleda nije usamljen kada je u pitanju ovaj avioprevoznik, jer se na portalima koji se bave putovanjima u komentarima pominju iskustva ljudi koji su imali slične probleme. Nova.rs je pitala Er Srbija zašto dolazi do ovakvih situacija i šta preduzimaju da to spreče, ali do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovor.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare