Beogradski metro i voz Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Komunalno preduzeće "Beogradski metro i voz" i Arhitektonski fakultet u Beogradu potpisali su danas memorandum o saradnji i akademskoj zajednici predstavili projekat izgradnje metroa pod nazivom "Gradimo METROopolu".

„Velika mi je čast i zadovoljstvo da na ovaj način, potpisivanjem ovog memoranduma, otvorimo jednu novu stranicu o saradnji gradskih preduzeća i institucija i jednog velikog projekta koji je pred nama sa ovako važnom obrazovnom ustanovom u našoj zemlji, koja ima jednu od najdužih tradicija na Beogradskom univerzitetu“, rekao je direktor JKP „Beogradski metro i voz“, Andreja Mladenović.

Istakao je da je „Beogradski metro i voz“ od samog osnivanja započeo saradnju sa Beogradskim univerzitetom i potpisao memorandume sa više fakulteta, kao i da je u pitanju najveći projekat, i u smislu vrednosti i u smislu trajanja.

„Uglavnom smo se usmerili na tehničke fakultete. Te saradnje nisu otišle mnogo dalje od samih memoranduma, ali s druge strane neki fakulteti su se više uključili putem određenih učesnika u samom projektu, ne kao institucija direktno“, kazao je Mladenović i pozvao studente da se priključe projektu.

„Beogradski metro i voz“ je već potpisao memorandume o saradnji sa Rudarsko-geološkim i Saobraćajnim fakultetom.

Dekan Arhitektonskog fakulteta Vladimir Lojanica poželeo je dobrodošlicu prisutnim i izrazio zahvalnost celokupnom timu JKP „Beogradski metro i voz“.

PROČITAJTE JOŠ

„Ovaj sporazum je krovni sporazum koji bi trebalo da obezbedi našu međusobnu saradnju na pitanjima učešća u razvoju beogradskih metro linija. Mi kao fakultet, budući da smo multidisciplinarni, možemo sa našim ekspertizama da pokrijemo raspone od planiranja, urbanizma, projektovanja, konstrukcija do završnih obrada, enterijera“, rekao je Lojanica.

Dodao je da je ovaj krovni sporazum početna tačka njihove međusobne saradnje.

„Mi ćemo posle videti na kojim sve nivoima možemo da uključimo celokupan kadar Arhitektonskog fakulteta, kako nastavnički kadar, tako i studentski“, kazao je Lojanica.

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Metro će imati tri linije, koje će povezivati Makiš i Bežanijsku kosu.

Prva linija biće duga 21, 4 kilometara i imaće 21 stanicu.

Druga linija biće duga 24 kilometara, sa 24 stanice, dok će treća linija imati 22 stanice i biće duga 23 kilometara.

Širina koloseka iznosiće 1.435 mm, a jačina jednosmerne struje biće 1.500 V.

Ukupna broj putnika u vršnom času biće 100.250, a maksimalna brzina voza biće 80 km/h, dok će trajanje vožnje biti od 30 do 40 minuta.

Metro će imati u potpunosti automatizovan sistem, odnosno vozovi će biti bez mašinovođe.

Foto: Grad Beograd/Portart

Metode izgradnje su duboki iskop, plitki iskop i površinski.

Projektna vrednost izgradnje prve linije metroa iznosi 3,1 milijardi dinara, a prema procenama vrednost projekta po kilometru iznosiće 100 miliona evra.

Oko 85 odsto projekta biće finansirano iz kredita, a ostatak iz državnog budžeta.

Partneri projekta su kompanije Egis, Power China, RATP, Systra i DB.

Prezentaciju „Gradimo METROpolu“ organizovalo je JKP „Beogradski metro i voz“ u saradnji sa Univerzitetom u Beogradu u cilju većeg uključivanja akademske zajednice u projekat izgradnje beogradskog metroa.

BONUS VIDEO Dok čekamo metro i novu autobusku stanicu: Do aerodroma možemo novom 607 linijom gradskog prevoza

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare