Jeff Bezos
Džef Bezos Foto:EPA/JUSTIN LANE

Bivši potpredsednik Amazona Dejvid Nikerk izjavio je nedavno da je politika ove kompanije dizajnirana tako da ne ostavlja radnicima prostora da "budu lenji". Ovaj sistem je, kako kaže, nastao jer je osnivač kompanije Džef Bezos uveren da su ljudi lenji po svojoj prirodi.

Pročitajte još:

„Bezos je verovao da se početnička euforija i želja za radom zaposlenih vremenom smanjila, te da su oni počeli da rade osrednje i bez elana“, rekao je on, a prenosi Biznis Insajder.

„Rekao bi da ljudi prosto žele da postignu i dobiju što više, a da u to ulože što je moguće manje energije“, dodao je.

Ukazivao je i na to da model kratkoročnog zapošljavanja radnicima ne pruža mogućnost za napredovanje i zbog toga nije primenjivao takvu strategiju.

Zanimljivo je i to da Amazon ne garantuje povećanje plata svojim radnicima tokom prve tri godine, i to je način da se profiltiraju zaposleni, tačnije da oni kojima ne odgovaraju uslovi zaposlenja sami daju otkaz, jer nema finansijskog podsticaja koji bi ih eventualno zadržao.

Loš dan na poslu – otkaz

Dejvid je u intervjuu naveo i neke taktike poslovanja koje mnogi ocenjuju kao sporne, poput onih da se radnik otpusti nakon samo jednog dana niske produktivnosti, kontinuiranog ograničenja vremena pauze kako bi se postigla najveća moguća produktivnosti.

„Ovakve prakse dovele su do toga da se mnogi radnici ne osećaju kao ljudi, već kao mašine“, rekao je.

„Mi smo ljudi, ne alati“

Foto:EPA-EFE/JUSTIN LANE

To je dovelo i do nekih pobuna unutar kompanije.

„Mi smo ljudi. Nismo alati koji se koriste za postizanje njihovih dnevnih, nedeljnih targeta“, napisao je nepoznati zaposleni prošle godine na jednoj tabli unutar skladišta.

Radnici mokre u flaše

Podsetimo, prošle godine svetska javnost ostala je šokirana, nakon što su procureli mejlovi radnika koji se žale da su prinuđeni da mokre u flaše i olakšavaju se u kese dok rade dostavu.

„Večeras je jedan saradnik pronašao kesu sa ljudskim izmetom u Amazonovoj kesi koju je vozač vratio u stanicu“, stoji u mejlu.

„Ovo je treći put u poslednja dva meseca, da je u stanicu vraćena kesa sa tom sadržinom. Razumemo da vozači možda mogu da imaju hitnu situaciju dok su na putu i da, naročito u vreme kovida, teško nalaze toalete dok vrše dostavu, ali oni nikako ne smeju da vrate u stanicu kese sa izmetom“.

Foto: EPA-EFE/YOAN VALAT / POOL MAXPPP OUT

U mejlu se navodi da su u kesama pronađene i razne vrsne otpada poput maski, rukavica i flaša sa urinom.

Na sve to, sada se pojavila i vest da su vozači dostavljači primorani da potpišu „biometrijski pristanak“ ako žele da nastave da rade u kompaniji ozloglašenoj po nehumanim uslovima za rad. Ovaj pristanak znači da kompaija Džefa Bezosa može da postavi kamere sa veštačkom inteligencijom koje će non stop pratiti vozače po SAD i obaveštavati šefove o njihovim navikama.

Bezos ulaže 300 milona dolara da poboljša uslove

Amazonova politika poslovanja i velika očekivanja od zaposlenih učinila su kompaniju vodećom po broju povreda na radnom mestu. Početkom meseca, Vašington Post objavio je analizu podataka Uprave za zaštitu na radu koja sugeriše na to da su radnicima u magacinu Amazona prepušteni gotovo dvostruko većem riziku da se ozbiljno povrede, od radnika na istim pozicijama u kompanijama poput Valmarta.

U aprilu je Bezos rekao da kompanija radi na tome da stvori bolje uslove za svoje radnike i da će ove godine da uloži preko 300 miliona dolara kako bi skladišta učinila sigurnijima. Dodao je da je kompaniji potrebna „bolja vizija kako da stvara vrednost za zaposlene, koja će biti i vizija njihovog uspeha“.

BONUS VIDEO:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar