Dan nezavisnosti Crne Gore ove godine mogli bi da slave svi vozači u ovoj državi nezavisno od toga koje su nacionalnosti. Pogotovo oni vozači koji idu na more jer bi tada, prema ko zna kojim po redu najavama, trebalo da konačno bude otvoren prvi auto-put u Crnoj Gori.

Deonica Smokovac-Mateševo u dužini od 41 kilometra trebalo bi da zameni što je najbitnije najcrnju saobraćajnu tačku u ovoj državi – kanjon Morače. To znači da bi vozači već ovog leta mogli daleko bezbednije da idu i vraćaju se sa crnogorskog primorja jer će imati na raspolaganju savremenu saobraćajnicu sa po tri trake u oba smera.

Od Kolašina do Podgorice u tri trake

Ko ide ka moru uključivaće se na autoput kod Kolašina, tačnije u Mateševu i ići do Smokovca u blizini Podgorice odakle će ustaljenom trasom nastavljati ka moru u zavisnosti od destinacije.

Ono što je najbitnije da je za tu deonicu autoputa Kolašin-Podgorica projektovana brzina 100 kilometara na sat pa će se prelaziti za svega 25 minuta umesto sadašnjih sat i po.

Foto: Printscreen/YouTube/
Ministarstvo kapitalnih investicija

Inače, na trasi te deonice izgrađeno je 20 mostova ukupne dužine oko 6,09 kilometra, 16 dvocevnih tunela ukupne dužine 17,74 kilometra, a otvorena trasa je projektovana na dužini od oko 17,17 kilometara.

Zanimljivo da se autoput proteže na različitim nadmorskim visinama pa tako sa 63 metra kod Smokovca dolazi do iznad 1.100 metara.

Putarina tri ili 3,5 evra?

Vozače svakako interesuje i koliko će koštati putarina kada deonica Smokovac-Mateševo bude otvorena za saobraćaj. Prema poslednjim informacijama, korišćenje prvog autoputa u Crnoj Gori trebalo bi da košta tri ili 3,5 evra.

Cena autoputa porasla na skoro milion evra

Glavni izvođač radova na izgradnji autoputa na deonici Smokovac – Mateševo je kineska kompanija CRBC ( China Road and Bridge Corporation ), a kompletan posao prvobitno je procenjen na 809 miliona evra da bi se naknadno cena povećala za još 100 miliona evra.

Foto: Printscreen/YouTube/
Ministarstvo kapitalnih investicija

Kašnjenje više od tri godine

Ako se deonica autoputa zaista otvori za saobraćaj u sredu 13. jula pedantni statističari izračunali su da će to biti kašnjenje završetka radova od čak tri godine, dva meseca i tri dana! Naime, prema prvobitnom planu deonica Smokovac – Mateševo je trebalo da bude puštena u saobraćaj još 10. maja 2019. godine?!

Inače, radovi na ovoj deonici trajaće ukupno sedam godina, dva meseca i tri dana ako se vrpca svečano preseće u sredu.

Javna nabavka za svečanost u sredu

Dokaz da će prvi autoput u Crnoj Gori konačno biti završen u sredu i otvoren za saobraćaj je i javna nabavka koju je Monteput objavio pre nekoliko dana za organizovanje svečanosti tim povodom.

POGLEDAJTE JOŠ:

Kako pišu crnogorski mediji, svečanost će biti održana 13. jula na Pelevom Brijegu. Procenjena vrednost javne nabavke, odnosno troškova ove svečanosti je 19.990 evra.

– Tehničkim specifikacijama se od ponuđača traži montaža i demontaža scenografije, koja treba da ima i 3D dizajn, kao i tehničke opreme. Kako je navedeno pod tehničkom opremom se traži: ozvučenje – JBL system, Delay audio sistem, digitalna mikseta, distribucija za medije, mikrofoni (bubica/bežični) – otkriva portal „Vijesti“.

Kako navodi, od opreme za video produkciju se traži: LED WALL, 3,9ppi approx 22m2, video mixer, video procesor, montaža i demontaža, dimenzije prema scenografiji, dve kamare za uživo prenos na LED zidu, dok rasveta treba da ima – LED pars COB-white lights with stands, LED PAR, LED WASH, LED BEAMS.

Foto: Printscreen/YouTube/
Ministarstvo kapitalnih investicija

Platforma za binu i 70 barskih stolova

Ponuđač treba da obezbedi i 70 barskih stolova prečnika 80 centimetara, dve stanice sa po dva bara sa vodom, platformu za binu od 12 sa četiri metra i sigurnosnu ogradu. Traži se i da ponudi kreativan scenario, produkciju i režiju događaja.

Od ljudstva se traži da ponuđač obezbedi jednog moderatora, dva fotografa, osam hostesa, izvođača muzičkog programa i hor, piše Blic.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare