Novak Đoković i dalje je u žiži svetske javnosti zbog deportacije iz Australije, mnogi se i dalje pitaju kako će se to odraziti na njegova sponzorstva.
Nemački „Redaktionsnetzwerk Deutschland“ donosi tako priču sa PR ekspertom Kolinom Fernandom, koji je analizirao situaciju Đokovića i reakcije sponzora.
Kolin Fernando (33) je stručnjak za analizu brendova, stratešku optimizaciju brendova i implementaciju brend strategija u Brandtrustu. Diplomac je Univerziteta u Bajrojt, suosnivač je i dugogodišnji vođa tima Bajrojtskog ekonomskog kongresa. Fernando je takođe jedan od domaćina podkasta „BrandTrust Talks“. Takođe je posvećen mladim preduzetnicima i svake godine podržava nekoliko start-apova u procesu razvoja brenda. Takođe je licencirani fudbalski trener DFB-a.
Prvo je bilo reči o kompaniji Lakost, kao najjačem brendu koji „oblači“ Novaka na terenu.
„Naravno da se uticaj ne može kvantifikovati. ali kvalitativno bih to sagledao na način da brend barem neće pretrpeti neku veću štetu. U poslednjih nekoliko godina, kada su ovakvi skandali i afere ponovo bili u centru pažnje putem društvenih mreža, primetili smo da brendovi mogu da računaju na svoju otpornost. Takođe je utvrđeno da što je skandal udaljeniji od proizvoda, sve ima manje uticaja na sam brend“, rekao je Fernando.
On je to precizirao.
„Đokovićev stav o vakcinaciji nema mnogo veze sa proizvodom Lakost, nema veze sa polo majicama, sportskom i ostalom odećom. Da se radi o pitanjima kvaliteta, odnosno o materijalima ili načinu proizvodnje, to bi bilo nešto sasvim drugo. Može se pretpostaviti da će šteta, osim negativnih reakcija, biti svedena na minimum.“
Smatra da medijska priča ne donosi preveliku štetu.
„Kratkoročno gledano, medijska pokrivenost ima efekta, jer se brend pominje i komunicira se, javlja se negativna percepcija. Ali to nije dugo trajalo. Jer Australijan open je bio divan turnir sa velikim pobednikom i to je donelo pozitivne asocijacije na sam turnir. Ali ako sve bude po starom na Rolan Garosu i drugim turnirima, ako tu ne bude Đokovića, mogla bi da se pojavi trajna negativna percepcija, koja bi se onda mogla odraziti i na brend Lakost. To nije brend koji se do sada pozicionirao u oblasti društvene odgovornosti, održivosti, časnih vrednosti. Bilo bi gore da uz brend piše „Lakost je tu za svakoga, brine za zdravlje“. Zato mogu samo da kažu „razumemo sve“, ali ne moraju da preduzmu bilo kakvu akciju protiv Novaka.“
Medij je precizirao da Novak zarađuje najviše od sponzorstava, prema Handelsblattu, 2021. je imao 8 miliona evra od nagradnog fonda, od sponzorstava je zaradio 30 miliona evra.
„To je tačno i utoliko je važnije jer je – mereno u odnosu na Nadala i Federera – dobit od sponzora znatno manja. Đoković nije baš omiljen brend. Što se tiče brendiranja, moram to čak i pohvaliti. Dozvoljeno vam je da hodate po tankoj liniji, trebalo bi da ostanete autentični i verodostojni. Ali možda je to malo previše za tenis“, rekao je Fernando, aludirajući na činjenicu da se Novak ne libi da ide protiv ATP-a i iznosi stavove koji nisu afirmativni po establišment, za razliku od Nadala i Federera koji se samo drže svoje karijere i tenisa.
Marketinškom stručnjaku je postavljeno pitanje i zašto situacija u Australiji nije bila intrigantna za Pežo, Hed ili Rajfajzen.
„Auto nikad nije pred kamerama na teniskom terenu. Đokovićev teniski reket iz Heda prepoznaće praktično samo profesionalac. Lakost je Đokovićev „amblem“, u tenisu je odeća tvoja figura, to je najveći sponzorski ‘medij’. Primer kompanije Uniklo pokazuje koliko ovo može biti efikasno. Kao distributer za Rodžera Federera, brend je dobio ogroman podsticaj u smislu svesti i atraktivnosti. Zbog toga je Lakost sad pod većim pritiskom od ostalih sponzora.“
BONUS VIDEO Novak Đoković spektakularno dočekan u Budvi
Pratite nas i na društvenim mrežama: