Rafael Nadal, Novak Đoković, Novak Djoković, Rodžer Federer
Foto: EPA-EFE/YOAN VALAT/ANDREJ CUKIC/ROB PREZIOSO

Velikani sporta ne takmiče se samo na terenu, društvene mreže novo su polje dokazivanja za brojne zvezde.

PROČITAJTE JOŠ

Era društvenih mreža mač je sa dve oštrice za mnoge nove zvezde vešto ih koristeći kao marketinški alat.

Mnogi imaju ljude zadužene za naloge na društvenim platformama, sportisti poput Kristijana Ronalda čak u pojedinim sponzorstvima više zarađuju od instagrama nego od fudbala, a štiklirani nalozi nisu „naivni“ ni u slučaju Novaka Đokovića, Rodžera Federera i Rafaela Nadala.

Novak Đoković dugo je bio iza Rodžera Federera po broju pratilaca na trenutno najmoćnijoj društvenoj mreži Instagram.

Švajcarac je sada na 8.900.000 pratilaca, Novak ima 9.300.000 fanova na ovoj mreži, ali je na prvom mestu ipak neprikosnoven Rafael Nadal sa 12.000.000 pratilaca.

Početkom 2021. je Novak bio iza Federera, smatralo se da je Švajcarac daleko popularniji, ali je Novak postao mnogo praćeniji.

Kumovali su tome rezultati, Novak je vezao tri Grend slem titule i usput mu je to donelo obnavljanje i sklapanje novih sponzorstava.

Foto: JAVIER SORIANO / AFP / Profimedia

Aktivniji je na mrežama, ima više povoda za oglašavanje, za razliku od Federera kog muče povrede i podvrgnut je operacijama kolena.

Federer je bio nešto više u žiži prošle nedelje kao jedan od organizatora i promotera Lejver kupa, bio je u skladu sa time prisutniji i na internetu, na kom ima velike obaveze i prema sponzorima, uprkos pauzi.

Na fejsbuku, Novak ima 10.447.000 pratilaca, Nadal iza sebe ima armiju od 14.808.000 navijača, Federer ima 18.623.000 pratilaca.

Tviter je platforma sa 8.8 miliona fanova Novaka Đokovića, 15.6 miliona pratilaca ima Nadal, Federer je na 12.7 miliona.

Foto: Tanjug/AP Photo/Elise Amendola

Zanimljivo je da je nedavno Federer rekao da ne bi znao šta da radi sada da je na početku karijere, kada su u pitanju društvene mreže.

Mnogi ih vide i kao pošast modernog doba, ali se ne bune kada je u pitanju isplativost ovog načina komunikacije sa fanovima.

„Pratio sam neverovatnu seriju mečeva Eme Radukanu još na Vimbldonu, kao i Naomi poslednjih nekoliko godina. To je neverovatno, obe priče su takve. Ali boli kada vidiš šta se događa i da se ne osećaju dobro zbog svega. Stres je veliki. Ima mnogo toga i do društvenih mreža, u mojih prvih 10 godina nije bilo toga, možda sam imao samo zvanični sajt, onda su u narednih 10 godina društvene mreže bile svuda“, rekao je nedavno Federer.

Inače, Novak je rekorder po zaradi od turnira, ali u sponzorstvima je iza Federera i Nadala, čemu jednim delom doprinose i parametri popularnosti koja se ogleda i na društvenim mrežama.

BONUS VIDEO – Novakova imperija od Amerike do Srema

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar