Luis Hamilton i Felipe Masa nakon trke Formule 1 u Monci 2012. godine
Foto: EPA/VALDRIN XHEMAJ

Takmičenje u Formuli jedan se zahuktava, ali iako se čini da je već sve poznato, te da će Maks Ferstapen osvojiti novu titulu prvaka sveta, to ne znači da će sezona biti nešto manje zanimljiva, pogotovo nakon tužbe Filipea Mase.

Brazilac je vozio za Ferari kada je 2008. godine ostao bez šampionske titule nakon što je Nelson Pike namerno u 14. krugu trke za Veliku nagradu Singapura izazvao sudar zahvaljujući kom je Fernando Alonso kasnije pobedio.

PROČITAJTE JOŠ...

Trka je trebalo da bude poništena, ali su čelnici Formule 1 to odbili, pa je titula ostala u vlasništvu Luisa Hamiltona.

Masa je zbog toga tužio Formulu 1 i tada prvog čoveka takmičenja, Bernija Eklestona, uz traženje između 60 i 150 miliona fintu.

No, nije takozvani „Crashgate“ jedini skandal koji je iz temelja protresao Formulu 1.

Tako je 2002. godine Rubens Baričelo tokom Velike nagrade Austrije vodio i išao ka pobedi ispred Mihaela Šumahera, kada je iz boksa „skuderije“ stigao poziv Brazilcu da pusti Šumahera da pobedi.

To je (nerado) poslušao, a nakon završetka trke viđena je jedna krajnje ružna scena. Naime, publika je javno negodovala zbog toga, a Šumaherov gest je dodatno raspalio nezadovoljstvo što zbog razvoja situacije, što zbog potvrde da je trka praktično nameštena – naterao je Barikela da se popne na najviši stepenik na pobedničkom postolju, dok je on sam stao na mesto rezervisano za drugoplasiranog.

Da stvar bude gora, Ferari je te sezone dominirao, Nemac je osvojio titulu sa 144 boda, Barikelo je na drugoj poziciji imao 77, a Huan Pablo Montoja, inače trećeplasirani, je imao 50 bodova.

Nije te 2008. godine skandal iz Singapura bio jedini. Naime, šampionska trka odlučena je u poslednjoj krivini trke u Brazilu, kada je Masa pobedio i praktično već počeo da slavi kada je stigla šokantna vest – Hamilton je uspeo da u poslednjoj krivini obiđe Tima Gloka i dođe do pete pozicije, što mu je donelo za jedan bod prvo mesto u generalnom plasmanu.

„Tokom same završnice javio sam timu da nećemo moći da izdržimo do kraja na gumama. NIje bilo šanse da uđem u pit-stop jer je već postavljeno sve za ceremoniju“, otkrio je on, a kakav odnos navijača je bio prema njemu pokazuje to što je ne samo morao da napusti Brazil uz pratnju policije, već su pisma pretnje stizala i na adresu njegovih roditelja.

Ni godinu dana ranije nije bilo bez problema, pošto je 2007. godine Najdžel Stepni, nekada zapošljen u Ferariju kao mehaničar, dobio otkaz jer je navodno prodavao delove njihovih vozila konkurentima.

Takođe, u to vreme Ferari je podneo tužbu protiv Majka Kohlana zbog „krađe tehničkih informacija“, zbog čega je Meklaren morao da plati kaznu od 100 miliona dolara, da bi Reno takođe bio umešan u čitav skandal jer je ukrao informacije o vozilima Meklarena.

BONUS VIDEO

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar