Teški dani za Luisa Hamiltona i Mercedes.
Triler u poslednjoj trci sezone Formule 1 teško je mogao da bude onako režiran i u nekim blokbaster filmovima. Luis Hamilton je posle sjajne vožnje u drugom delu đampionata napravio preokret i došao nadomak titule svetskog prvaka i nastavka nestvarnog niza od sedam titula.
Tada se desio incident na stazi zbog kojeg ulaze kola za bezbednost, a onda naprasno izlaze i dešava se veliki obrt.
Izgubljeni Maks Ferstapen je došao do senzacionalne titule i tako sprečio Mercedes da dođe do nove duple krune
Filmska završnica i dramatičan preokret nisu mogli da predvide i potpuni raspad u najdominantnijoj ekipi novog doba Formule 1 koji je usledio ove godine.
Mercedes posle četiri trke u aktulenoj sezoni izgleda katastrofalno, sa akcentom na očajnim nastupima Luisa Hamiltona, a onaj krug koliko ih je delilo do titule sada deluju toliko daleko kao da govorimo o nekom prosečnom timu, a ne moćnom Mercedesu.
Poslednja trka, vožena na legendarnoj stazi Imola u Italiji, bila je posebno tužna.
Trinaesto mesto u kvalifikacijama bio je jako loš rezultat za Luisa Hamiltona, ali je još pogubnija činjenica bila to što je trku završio na još lošijem, 14 mestu. Kada moćni bolidi startuju ovako nisko, obično samo na račun razlike u kvalitetu naprave veliki skok i uđu u krug osvajača bodova, a činjenica da je Mercedes bio još gori u trci govori sve o dosadašnjoj sezoni koju ima automobilski gigant.
Tokom testiranja i prvih nekoliko trka, opšta pretpostavka je bila da će Mercedes brzo rešiti svoje probleme i uskoro ući u tempo lidera.
To se nije dogodilo, a bodovni zaostatak za Ferarijem i Red Bulom raste iz vikenda u vikend.
Do kraja sezone je ostalo još 19 trka, ali je Hamilton već prihvatio da mu je šansa za titulu izmakla.
Trke Formule 1 možete pratiti na kanalu Sport Klub uz SBB ili ukoliko još uvek niste korisnik SBB usluga – putem EON aplikacije uz EON pakete van SBB mreže koji su dostupni preko bilo kog interneta u Srbiji. EON sport paket dostupan je za 799 dinara, bez ugovorne obaveze u narednih 30 dana.
„Znam da ima dosta bodova na raspolaganju. I teoretski, da, još uvek je moguće. Ali treba biti realan. I problemi koje imamo nisu mali. Auto u smislu kako se vozi, problemi koje imamo u načinu na koji se ponaša… Ovi momci su sekunde, preko sekunde ispred nas u ovom trenutku. Tim će raditi koliko god može, ali stvari bi mogle da potraju mesec dana u dizajnu i izgradnji tih stvari.
Merceses je jednostavno ostao daleko iza konkurencije u razvoju bolida za ovu godinu
Kao da ih je titula Ferstapena ostavila u šoku i nisu ozbiljno shatili napredak Red Bula i odluku Ferarija da prošlu godinu žrtvuje zarad pripreme bolida za nova pravila i ovu sezonu što se vidi kroz sjajne rezultate Šarla Leklera.
Možda nemoć Mercedesa najbolje opisuje poruka Tota Volfa, prvog čoveka ekipe pred kraj trke koju je uputio Hamiltonu preko radio veze.
„Izvini za ovo što si danas morao da voziš. Znam da je bolid bio neupravljiv. Ovo je bila užasna trka“, rekao je Volf.
Ipak, kada su se strasti smirile, Volf je spustio loptu i podgrejao nade da bi Mercedes mogao da bude konkurentan i otključa pun potencijal bolida.
„Verujemo da će nam naučni pristup koji primenjujemo u ovom trenutku pomoći da, u stvari, spustimo automobil. To je mesto gde verujemo da možemo najviše da uradimo po pitanju aerodinamike, ali nismo uspeli da to uradimo zbog dna automobila. Ako to postignemo, znači da možemo da pronađemo dosta bolja vremena po krugu Ako ne, moramo da smislimo drugu ideju.“
Mercedes definitivno nešto mora da uradi i makar se približi Ferariju i Red Bulu. Ako ih i ne izazove u borbi za titulu do kraja ove sezone, mora da postavi osnovu za neku od narednih.
U Mercedesu sigurno ne žele sudbinu Ferarija koji je nakon godina dominacije samo skliznuo u prosek i čekao deceniju da krene u pohod na vrh.
BONUS VIDEO Formula 1 u Beogradu
Pratite nas i na društvenim mrežama: