Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Finalistkinja Beovizije 2020 Neda Ukraden boriće se večeras za plasman na Evroviziju, koja se ove godine održava u Roterdamu, a pre tri i po decenije joj je, uprkos favorizovanju, izmakla pobeda na izboru za Pesmu Evrovizije.

Pevačica je i davne 1986. bila u trci za predstavnika na Pesmi Evrovizije, zajedno sa Lepom Brenom, koja joj je prema tadašnjem izveštavanju medija bila najveća konkurencija.

Međutim, dok su se njih dve takmičile između sebe koja će se bolje prikazati u javnosti, ali i na samom izboru za Pesmu Evrovizije ’86, prema navodima na sajtu yugopapir.com, novinari su spekulisali kako je jednoj od njih pobeda i nameštena.

Foto: Printscreen/yugopapir.com/

Ipak, te godine trijumfovala je Doris Dragović sa pesmom „Željo moja“, a Neda i Brena su ostale u donjem delu tabele sa glasovima. Ispred njih je bio čak i Hari Varešanović, koji se našao na visokoj petoj poziciji s kompozicijom „U tvojoj kosi“. Tako su sve tvrdnje i prognoze o nameštanju pobede pale u vodu. Doris Dragović te godine nije poput Nede i Brene došla na takmičenje okružena pobedničkom gorznicom ili štabom koji ju je favorizovao, ali već nakon generalne probe zvučala je kao ozbiljna opasnost. Iako su Benina i Nedina kompozicija tipovale na folk element, inače u to vreme veoma zastupljen na disko-tržištu, sve pesme sa takvim motivima završile su nisko na tabeli.

PROČITAJTE JOŠ

Podsetimo, pevačica Neda Ukraden optužena je da je ove godine, nakon konkurisanja za Beoviziju, prekršila pravila. Naime, u zvaničnom konkursu na sajtu RTS stoji da se konkurs objavljuje za nove kompozicije zabavne i popularne muzike koje nisu objavljene i izvedene pre 1. oktobra 2019. godine. S obzirom na to da je pesma Nede Ukraden “Bomba” objavljena 5. decembra 2019. godine, problema zaista i nema.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Konfuzija je u javnosti nastala i zbog loše protumačenog člana “z” u zvaničnom konkursu za takmičenje Beovizije, koji navodi da pesme odabrane od strane Selekcione komisije moraju prvi put biti javno izvedene na programima RTS, što zapravo znači da odabrani izvođači ne smeju uživo izvoditi pesme nigde drugde, sve dok numere svoj debi ne dobiju na Javnom servisu.