opadanje kose
Opadanje kose - ilustracija; Foto: Dmytro Zinkevych / Alamy / Alamy / Profimedia

Gubitak kose pogađa jednako i žene i muškarce, a može da bude zabrinjavajući ako počnete da primećujete da vam kosa opada u značajnim količinama.

Smatra se normalnim da dnevno opadne do 100 dlaka, preko toga je znak da bi trebalo da se pozabavimo ovim, u poslednje vreme, sve češćim problemom.

Svako opadanje kose u većem stepenu naziva se alopecija. Neki tipovi ćelavosti mogu nastati i zbog alopecia areata, autoimunog poremećaja.

Pročitajte još:

Poznato je da da se uglavnom s godinama kosa proređuje, Međutim, nagli gubitak kose do koga dolazi u poslednje vreme najčešće zahvata mlade žene, i to se događa kao posledica ekstremnog stresa.

Muškarci često gube kosu jer imaju takve genetske predispozicije.

Drugi uzroci uključuju uzimanje određenih lekova, previše vitamina A ili nedovoljno proteina.

Gubitak kose može da bude i posledica hormonalne neravnoteže, nedostatka gvožđa, nepravilnog rada štitaste žlezde, iznenadnog gubitka kilograma, ali i nedostatka vitamina B12.

Kako da sprečite opadanje kose?

Pre svega, procenite svoju rutinu i zamenite šampon onim bez sulfata. Običan šampon možda isušuje vašu kosu i povećava rizik od gubitka kose. Šamponi bez sulfata su nežniji za kosu, prenosi Index.hr.

U svakom slučaju, najbolje je da se pre nego što nešto preduzmete sami, posavetujete sa doktorom oko tretmana. Takođe, on vam može pomoći da otkrijete uzrok opadanja kose, što je zapravo najvažnije.

Lek za tanku kosu

Ako vam je kosa tanka, svakako povećajte unos proteina i povrća. Najbolji izvori proteina su riba, piletina, svinjetina, mleko, jaja, jogurt, orašasti plodovi i soja.

Koliko god jednostavno zvučalo, nikad ne preskačite nanošenje regeneratora nakon šamponiranja, jer ćete tako, između ostalog, manje kidati kosu jer ćete je lakše raščešljati.
***

Bonus video: Pravilno feniranje

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Svi komentari (0)