japan
Foto: PIERRE EMMANUEL DELETREE / Sipa Press / Profimedia

Japanska gradska železnica poznata je naširoko po svom kvalitetu usluge, koji se ogleda u tačnosti i brzini vožnje putnika s jedne do druge destinacije. U Tokiju više desetina miliona ljudi svakodnevno koristi ovaj tip transporta, što je brojka značajno veća od broja ljudi koji se voze automobilom i autobusom u toku dana.

Glavni grad Zemlje izlazećeg Sunca naročito se može pohvaliti svojim sistemom podzemne železnice. Na većini stanica, vozovi stižu na svakih pet minuta, a u špicu i na svaka dva, tri minuta. To znači da za sat vremena čak 24 voza prođu stanicom u jednom pravcu. Ipak, i pored velike količine vozila, japanski vozovi podzemne železnice su krcati ljudima. Stručnjaci iz japanskog ministarstva zemljišta, infrastrukture i saobraćaja procenjuju da gradski vozovi u Japanu u proseku primaju duplo više ljudi nego što je njihov zvaničan kapacitet.

Kako je moguće da ovoliki broj putnika stane u vozove? Pa, uz pomoć pojedinaca kojima je posao da ljude bukvalno guraju u voz, dok praktično svaki njegov pedalj ne bude popunjen. Ovo osoblje metroa, poznato i kao „ošija“, obučeno je u plave uniforme sa obaveznim belim rukavicama. Oni ne odustaju dok ne naguraju ljude u voz tako da mogu da se bezbedno zatvore vrata, piše City Magazine.

Kada su prvi put počeli sa radom na prometnoj Šinđuku stanici, ovi profesionalni gurači putnika bili su poznati kao „osoblje za raspoređivanje putnika“. Ovim poslom su se uglavnom bavili studenti. Danas ga po potrebi obavljaju stalno zaposleni na stanici, a ponekad se angažuju ljudi sa strane da rade skraćeno radno vreme.

Pročitajte još:

Mada ih danas uglavnom viđamo u Japanu, gurači putnika su američka inovacija, prvi put angažovani u Njujorku pre oko sto godina. U to vreme su imali lošu reputaciju zbog svoje grubosti prema putnicima, a među ljudima su bili poznati i kao „pakeri sardina“. Njihova brutalnost je nekada stizala i do naslovnih strana nacionalnih novina, pa se tako pamte naslovi: Nestrpljiv čuvar metroa giljotinirao putnike i Napaćeni njujorški putnici podzemne železnice slave čoveka koji je udario čuvara. Sa izumom automatskih vrata, njujorški gurači su ostali bez posla.

Po ugledu na Japance, u februaru 2017. vlasti Madrida su angažovale svoje gurače za potrebe podzemne železnice u situaciji kada su se na jednoj od najvećih linija metroa obavljali radovi. Malo je reći da stanovnici glavanog grada Španije nisu bili oduševljeni. Možemo samo da zamislimo kako bi reagovali naši ljudi da, na primer, pripadnici komunalne policije krenu da guraju putnike u autobuse.

BONUS VIDEO: Šarganska osmica – remek delo u vrletima Mokre Gore

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar