Foto: Nova.rs

Pripremite živce - i novčanik.

Ako ovih dana letite sa beoradskog aerodroma „Nikola Tesla“, poranite nekoliko sati – jer će vas sigurno zadesiti neočekivane situacije.

Već danima pišemo o haosu koji vlada aerodrom, na koji se redovno žale i naši čitaoci. Pripremite se na ove tri situacije koje vas mogu usporiti i iznervirati.

Haotično gradilište

Radovi na Aerodromu Nikola Tesla u punom su jeku, pa je prva stvar koju putnici koji slete u Beograd vide nakon što izađu iz aerodromske zgrade jeste upravo gradilište. Na samom putu kod aerodromske zgrade zbog radova su gužve, a posebno je problematičan deo kod izmeštenog dolaznog terminala koji se nalazi tik uz gradilište. Sam ulazak na parking ispred dolaznog terminala otežan je i zbog velikog broja taksi vozila koji čekaju mušterije.

Beogradski aerodrom Nikola Tesla Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Takva situacija se, kažu sa beogradskog aerodroma, neće promeniti u ovoj godini. Radovi će trajati do 2023. i obuhvataju rekonstrukciju površina ispred zgrade terminala, modernizaciju pristupnih puteva i parkirališta, a izvode se paralelno sa obimnim radovima na modernizaciji celokupnog aerodroma.

Ukoliko građani žele da idu gradskom linijom 72, onda će morati da ispešače nekoliko stotina metara sa koferima provlačeći se kroz parking ili hodajući uskim trotoarom tik uz samu ogradu gradilišta sve do kružnog toka kod terminala za dolaske, tako da kada su veće gužve nije strano da ljudi sa koferima hodaju po ulici umesto trotoara.

Beogradski aerodrom Nikola Tesla Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Tokom velike kiše koja je nedavno pala u Beograd, aerodrom je bio poplavljen.

Preskup parking

Na beograskom aerodromu je od aprila počeo da važi novi cenovnik. Započeti prvi sat u garaži košta 100 dinara, drugi sat 200, treći 300, a za svaki sat posle trećeg sata 300 dinara. Na sajtu je posebno istaknuta i sledeća napomena:

„Kako bi se stimulisao kraći boravak vozila u garaži, cene parkiranja su promenjene, osim cene za zadržavanje do 1 sata, a ukinuta je i dnevna karta. Korisnicima koji imaju potrebu za dužim zadržavanjem preporučujemo da koriste Tesla parking (P11) ili parking P7 kod Robno-carinskog skladišta, kako bi se rasteretio kapacitet garaže i novi saobraćajni tok usled radova ispred zgrade terminala“, naveli su.

Beogradski aerodrom Nikola Tesla Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Nedavno je korisnik Tvitera objavio račun na kom se vidi da je za nepuna tri dana platio 24.000 dinara, odnosno 6.900 na dan – jer nije bio informisan o novim cenama.

Pročitajte još:

Nedaleko od aerodromskog robnog terminala na putu prema Surčinu, otvoren je parking „Tesla“, novo, izdvojeno parkiralište za automobile sa besplatnim autobuskim prevozom do terminala. Više od 1.500 parking mesta, od čega 798 za putnike. Preostala parking mesta namenjena su vozilima osoba sa smanjenom pokretljivošću, taksi vozilima, rent-a-car agencijama i vozilima zaposlenih. Parkiralište je opremljeno LED osvetljenjem, video nadzorom, najmodernijim sistemom kontrole pristupa, navodi se na sajtu aerodroma.

Posledice štrajka

Zbog štajkova radnika, avio-saobraćaj u Evropi se poslednjih par meseci pretvorio u haos; redovi su sve veći, letovi redovno kasne, a mnogi se i otkazuju. To je osetno i na beogradskom aerodromu, gde je nedavno primećena gomila prtljaga bez vlasnika.

„Opet prtljag po aerodromu stoji bez ljudi, verovatno zbog štrajkova po evropskim gradovima“, javila je naša čitateljka.đ

Avio kompanije širom Evrope bore se sa nedostatkom osoblja, a putnici prijavljuju haotične scene i duge redove na aerodromima. Mnogi aerodromi su pogođeni štrajkovima osoblja koje zahteva veće plate.

Kompanije za rukovanje prtljagom, masovno su smanjile osoblje na vrhuncu pandemije. Nagli porast letova ove godine doveo je do toga da mali broj zaposlenih radi pod velikim pritiskom – zbog čega nezadovoljstvo raste. Posledice toga jasno se vide i na aerodromu „Nikola Tesla“.

***

Bonus video: Zašto je haos na aerodromima – gosti Petar Vojinović i Goran Miletić

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar