Aerodrom u Zagrebu
Aerodrom u Zagrebu; Foto: Maxime Bessieres / Alamy / Alamy / Profimedia

Prevoznik joj nije dozvolio da se ukrca i tražio je da plati novu kartu u iznosu od 1.100 evra.

Jutarnji list prenosi slučaj svoje čitateljke kojima bi mnogima mogao da bude lekcija. Naime, jasno je da ne možeš da letiš ako nemaš dokumente ili si zakasnio na bording, ali ispostavilo se da aviokompanija može da ti zabrani da se ukrcaš na avion zato što sa sobom nemaš kreditnu karticu kojom je karta uredno plaćena.

Čitateljka koja se javila Jutarnjem letela je na relaciji Zagreb-Kigali, preko Istanbula, za šta je imala uredno kupljenu i plaćenu povratnu kartu. U Kigaliju je bila jer je dva i po meseca volontirala po Africi, a mesec dana pre povratka odlučila je da promeni datum povratnog leta, za šta je doplatio jedan njen kolega jer su u Africi bile dosta loše internet veze.

„Dakle, karta je bila plaćena mojom kreditnom karticom, a kolega iz Zagreba je napravio samo doplatu, i s takvom sam kartom stigla na aerodrom gde su mi na check-inu, u 3:40 ujutro, tražili da im dam zadnja četiri broja kreditne kartice kojom je plaćena doplata“, ispričala je čitateljka.

Morala je da plati novu kartu

Broj kartice nije imala pa su joj na check-inu savetovali da nazove kolegu koji je doplatio za kartu i pokaže kreditnu karticu videolinkom, ali kako se on nije javljao, kompanija joj je nije dozvolila da se ukrca s kupljenom kartom i tražila je da plati novu, u iznosu od 1.100 evra.

Kako u tom trenutku nije postojao nikakav drugi način da se vrati kući, na kraju je i platila novu kartu, a po povratku kući od kompanije je tražila da joj vrati novac, za što su pregovori trajali nedeljama. Na kraju je kompanija odobrila da joj se vrati samo 52 eura, što je i prihvatila jer joj nisu nudili nikakvu drugu opciju.

Pročitajte još:

Ono što je smatrala posebno spornim jeste činjenica da prilikom kupovine nigde na karti nije imala upozorenje da joj je za ukrcavanje potrebna kreditna kartica kojom je karta plaćena – iako je u ovom slučaju bila reč isključivo o doplati, dok je većina karte plaćena njenom kreditnom karticom, ali koja nije bila dovoljna.

Ipak, nešto o tome nalazi se u uslovima poslovanja Turkish Airlinesa koji na svojim stranicama navodi sledeće: fizička prisutnost kreditne kartice kojom je karta plaćena potrebna je isključivo u situacijama u kojima sistem neku kupovinu oceni riskantnom, što isto važi i u slučajevima kad su se obavljale nekakve promene na karti.

Piše u uslovima

Slično potvrđuju i iskustva brojnih putnika koji su doživeli slične situacije i to dosta detaljno opisali na forumima – da su na check-inu znali da im traže da pokažu kreditnu karticu kojom je karta plaćena, ali i da je kao dokaz bilo dovoljno pokazati i njenu sliku (u slučaju da je kartica pripadala nekome drugome) ili njen prikaz putem videopoziva.

To se, kažu, ne odnosi isključivo na Turkish Airlines, nego na većinu istočnih aviokompanija, koje ovakve stvari navode u svojim opštim uslovima poslovanja, a koje potrošači retko čitaju.

Ipak, čitateljka Jutarnjeg tvrdi da se u njenom slučaju pokazalo da zahtev za pokazivanjem kreditne kartice nije bio posledica sumnje na neke riskantne transakcije, već da su svakom putniku na tom letu pre ukrcavanja tražili da pokaže kreditnu karticu kojom je kupljena karta.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare