Podvodni tunel
Foto: ABACA / Abaca Press / Profimedia

Nakon tri godine izgradnje otvoren je veliki podnevni saobraćajni tunel Ejsturoj koji povezuje dva Farska ostrva Strejmoj i Ejsturoj, smeštena u severnom Atlantiku između Škotske, Norveške i Islanda.

Tunel Ejsturoj ima dve trake, širok je 10 i po metara, a zajedno s pristupnim saobraćajnicama dug je 11.24 kilometara. Otkako je pušten u promet značajno je skratio put lokalnom stanovništvu. Umesto 64 minuta, koliko je do sada bilo potrebno da bi se prešlo iz glavnog grada Toršavna u Runavik, ista udaljenost se prelazi za svega 16 minuta.

Kako bi se povećala sigurnost, nijedan nagib u tunelu nije strmiji od pet odsto, a najniža tačka se nalazi 189 metara ispod površine vode. Maksimalna dopuštena brzina u tunelu je 80 kilometara na sat.

Podvodni tunel
Foto: ABACA / Abaca Press / Profimedia

Njegova posebnost je prvi podmorski kružni tok koji je smešten 72,6 metara ispod površine fjorda Skálafjørður, odnosno 2.153 metara od ulaska u tunel u Rokiniju. Kružni tok je ukrašen s 80 metara dugim metalnim delom farskog umetnika Trondura Patursona koji kombinuje skulpture i različite svetlosne efekte, a koji je napravljen po meri.

Podvodni tunel
Foto: ABACA / Abaca Press / Profimedia

Gradnja tunela počela je 2017, a u nju je utrošeno oko milijardu kuna. Troškove u potpunosti planiraju da isplate tunelarinom koja se naplaćuje već od 25 kuna do 175 kuna u jednom smeru, zavisno od dužine putovanja, ali i vrste vozila u kojem se njime prolazi.

Prvog dana otvaranja, 19. decembra, tunelom Ejsturoj provozalo se 14.700 vozila, a predviđa se da će ga svakodnevno koristiti oko 6.000 ljudi.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare