Ovih dana dosta se priča o ulju koje je poskupljenjem ušlo u red "luksuznih" namirnica, međutim, alkohol je ipak traženiji. A prizor koji se ovih dana može videti u popularnim samoposlugama - jasno pokazuje koliko nam (ni)je dobro u aktuelnoj svakodnevici.
Izgleda da je ponovo došlo vreme polupraznih rafova u marketima, „gladnih očiju“ i – „zaključavanja“ određenih namirnica u samoposlugama kako bi se sprečila krađa. Još tužnije je što se ispostavilo da su te namirnice „koje se najviše kradu“ – uglavnom rakija i druga žestina.
Neke prodavnice već su došle do toga da zaključavaju pesto sos i fensi kafu, ali alkoholna pića su ipak na prvom mestu, što zbog cene, što zbog potražnje.
Čak je, slično kao s testerima u parfimerijama, na pojedinim flašama naznačeno da je u pitanju „eksponat“.
Paralelno, imamo alarmantne podatke o situaciji s alkoholizmom u Srbiji.
U Srbiji ima preko 200.000 registrovanih alkoholičara, a samo dva odsto njih se leči. Prema podacima Ministarstva zdravlja Republike Srbije koji se odnose na alkoholizam u Srbiji, trećina odraslog stanovništva Srbije (31,6 odsto) pila je alkohol dva do tri puta u periodu od 30 dana pre istraživanja koje je sprovelo ovo ministarstvo. Svakodnevno pijenje alkoholnih pića u Srbiji zabeleženo je kod 3,4 odsto stanovništva, a prosečna potrošnja alkoholnih pića po stanovniku iznosila je 71,4 ml.
***
Bonus video: Stvari koje često gubimo
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: