Louis Vuitton često ume da nas iznenadi novim komadima. Nekada je šok samo cena, a nekada i sami modeli torbi, koji nas često podsećaju na kese u kojima se nose torbe, na cegere za pijacu, mada najnoviji model je otišao korak dalje.
Nova torba Louis Vuitton pod nazivom „Ghana Must Go“ izazvala je intenzivne reakcije i rasprave širom Afrike. Cena se kreće između 595 i 3.000 dolara, a mnogi kritikuju luksuzni brend jer, prema njihovom mišljenju, ne priznaje afričko poreklo ovog prepoznatljivog dizajna.
Ali koja je prava priča iza ove ikonične torbe? Originalna „Ghana Must Go“ torba decenijama je bila sastavni deo domaćinstava u Africi i simbolizovala je otpornost i preživljavanje. Njena istorija vodi još do 1983. godine, kada su Ganci bili proterani iz Nigerije. Tokom tog perioda, karirane torbe sa praktičnim ručkama postale su neizostavan deo svakodnevnog života, korišćene za pakovanje ličnih stvari i transport dok su ljudi napuštali zemlju.
Dizajn torbe je jednostavan, ali veoma funkcionalan – čvrsta konstrukcija, karirani dezen i velika zapremina učinili su je simbolom snalažljivosti i otpornosti, ali i kulturnim artefaktom sa jasnom pričom. Upravo zbog te istorijske i kulturne težine, mnogi smatraju da luksuzni brendovi, poput Louisa Vuittona, treba da priznaju njeno afričko poreklo.
Ipak, moderni modni svet često reinterpretira kulturološke simbole, a LV verzija torbe postala je predmet kolekcionarskog interesa i viralnih postova na društvenim mrežama. Influenseri i ljubitelji mode ističu kako je luksuzna torba savršen primer kako moda može preuzeti simboliku iz svakodnevnog života, ali i izazvati debatu o poštovanju kulturnih korena, piše City magazine.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare