mejl
Mejl, Foto: Bongkarn Thanyakij / Alamy / Alamy / Profimedia

U današnje vreme teže je nego ikad pre isključiti se s posla. Nakon što se osoba završi posao za taj dan, mogla bi osetiti pritisak da odgovori na mejl nakon radnog vremena koji se pojavi na telefonu, čak i ako to nije hitno.

Novo psihološko istraživanje koje su sproveli istraživači s London Business School u Velikoj Britaniji i Univerziteta Cornell u SAD-u identifikovalo je jednostavnu etiketu mejla koja postavlja zdravije granice odnosa posla i života i oslobađa od stresa da morate biti ‘uvek onlajn’, prenosi teklić.hr.

Sve što je potrebno je jedna rečenica zalepljena na kraj mejla nakon radnog vremena koja glasi otprilike ovako: “Ovo nije hitno, i posvetite se kada budete imali vremena.” Ozbiljno, to je to. Iako mislite da poruka ostaje neodgovorena, to nije slučaj.

PROČITAJTE JOŠ:

Nalazi dolaze iz studije koja je obuhvatila 852 zaposlenika s punim radnim vremenom u Sjedinjenim Američkim Državama koji su nasumično podeljeni u dve grupe: hipotetički pošiljalac e-maila i hipotetički primalac e-maila.

U eksperimentu su istraživači pitali pošiljaoce koliko brzo očekuju da će odgovoriti onaj ko god je primio njihov e-mail, dok su primaoci objasnili koliko brzo smatraju da treba da odgovore. Nalazi otkrivaju prekid komunikacije, što dovodi do onoga što su autori nazvali “pristranost hitnosti e-maila”.

Dok pošiljaoci e-maila često ne očekuju brzi odgovor kada ispune zahtev za radno vreme, primaoci e-pošte obično nemaju takav utisak. Umesto toga, često misle da svi e-mailovi zahtevaju brz odgovor što prouzrokuje stresno stanje uma.

Dobra je vest da kada pošiljalac e-maila izričito izjavljuje da hitan odgovor nije potreban, čini se da su pristranost hitnosti e-maila i stres koji sledi ublaženi.

“S praktične perspektive, naše istraživanje može pomoći da se ublaži širenje nezdravih radnih kultura u kojima zaposleni osećaju pritisak da ostanu povezani sa svojim poslom čak i kad se to od njih ne očekuje”, pišu autori studije. “S obzirom na to da je e-pošta i dalje jedan od primarnih načina komunikacije na radnom mestu i među najraširenijim mrežnim aktivnostima, naš cilj ograničavanja njenog negativnog uticaja ne bi trebao nužno biti manje e-pošte, već bolje e-pošte.”

Nakon niza studija i eksperimenata u šest različitih grupa, autori istraživanja došli su do istog zaključka.

“Naime”, zaključuju autori, “otkrili smo da pošiljaoci mogu pomoći primaocima da osete manji pritisak da odmah odgovore na e-poštu koja nije hitna i koja je poslata nakon radnog vremena, jednostavno izričito izražavajući svoja očekivanja brzine odgovora putem beleške u njihovoj e-pošti koja navodi da ne očekuju odgovor odmah.”

Čini se kao jednostavno rešenje.

***

Bonus video: Najinteligentniji ljudi sveta

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook
Twitter
Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar