Foto: Promo

Povodom regionalnog istraživanja koje je kompanija sprovela među mladim LGBT+ osobama u regionu,  pokrenuta je kampanja koja poziva na veću solidarnost sa ovom zajednicom. O rezultatima istraživanja i važnosti stvaranja inkluzivnijeg društva, razgovarali smo sa Strahinjom Uroševićem, direktorom tržišta IKEA Srbija.

Kompanija IKEA Srbija već drugu godinu za redom obeležava Međunarodni dan borbe protiv homofobije, transfobije i bifobije (IDAHOT). Osim tradicionalnog podizanja zastave duginih boja ispred robne kuće, kompanija je ove godine pokrenula kampanju pod nazivom „Ljubav je uvek dobrodošla“, možete li nam reći nešto više o tome?

U kompaniji IKEA verujemo da svaka osoba ima pravo na dom, a to je mnogo više od prostora u kom boravimo i živimo. To je mesto gde smo sigurni, prihvaćeni i voljeni od strane drugih ukućana, naših bližnjih i članova porodice. Nažalost, mnoge LGBT+ osobe, ne samo da doživljavaju diskriminaciju u spoljašnjem svetu, već se ne osećaju prihvaćeno ni u svojim domovima. U okviru ovogodišnje kampanje, sproveli smo sveobuhvatno istraživanje među mladim LGBT+ osobama u četiri regionalne prestonice, a rezultati su nam pokazali da se velika većina mladih LGBT+ osoba ne oseća u potpunosti prihvaćeno u svojim domovima nakon što članovima porodice otkriju svoju seksualnu orijentaciju. Zbog toga želimo da motivišemo što više ljudi da pokažu veću solidarnost sa LGBT+ osobama, jer verujemo da svako zaslužuje da bude voljen i cenjen zbog onoga što jeste.

Foto: Promo

U kojim gradovima ste sproveli istraživanje i šta možemo zaključiti na osnovu rezultata?

Pored Beograda, istraživanje je sprovedeno u Zagrebu, Ljubljani i Bukureštu, zemljama jugoistočne Evrope u kojima IKEA posluje. Rezultati ukazuju da se u ove četiri metropole, u proseku, 80 odsto ispitanika ne oseća potpuno prihvaćeno u svojim domovima. U Beogradu je taj procenat nešto niži, ali i dalje dovoljno visok da zahteva širu javnu podršku. Većina ispitanika smatra da se mnogo teže nose sa suptilnim, neverbalnim znakovima neprihvatanja, poput stida koji osećaju u prisustvu bliskih članova porodice, nego sa verbalnim, pa čak i fizičkim nasiljem. Takođe, zanimljivost je da se većina ispitanika prvo otvorila bliskim prijateljima ili partneru, pa tek onda članu porodice, što nam ukazuje koliko se plaše osude u svom domu. Oko 10 odsto ispitanika još uvek nikome nije priznalo svoju seksualnu orijentaciju, što ukazuje da se nigde ne osećaju dobrodošlo. Upravo zato želimo javno da pružimo podršku svim LGBT+ osobama i pozovemo naše kupce, saradnike, zaposlene i sve zainteresovane da nam se pridruže u tome, kako bi naše društvo postalo inkluzivnije, tolerantnije i bolje mesto za sve.

Kako ljudi mogu da podrže vašu kampanju i postanu bolji LGBT+ saveznici?

Na našoj stranici IKEA Srbija možete saznati više o izazovima sa kojima se suočavaju pripadnici LGBT+ zajednice, ali i pronaći jednostavne savete kako da svoj dom učinite inkluzivnijim. Naši kupci dodatno mogu da podrže akciju kupovinom STORSTSOMMA, torbe duginih boja, jer deo prihoda izdvajamo za donaciju sredstava organizaciji „Da Se Zna“, koja pruža pravnu i psihološku podršku LGBT+ zajednici.

Kompanija IKEA je najavila i podršku EuroPride 2022 koji se ove godine održava u Beogradu. Kakva su vaša očekivanja od ove manifestacije?

Svaki Prajd je prilika da se ukaže na lepotu različitosti i elementarnu potrebu da se LGBT+ prava tretiraju jednako kao i sva druga ljudska prava. To će ujedno biti i prvi put da jedna zemlja jugoistočne Evrope bude domaćin ovako velikog i značajnog panevropskog događaja što je sjajna prilika da se pokažemo kao dobri domaćini, a ujedno i šansa da se naprave institucionalni pomaci, pre svega po pitanju Zakona o istopolnim zajednicama. Naša vizija je da zajedno sa našim kupcima, kolegama i mnogim ljudima dobre volje zajedno radimo na stvaranju boljeg sveta u kome se svako može osećati sigurno i prihvaćeno, baš kao kod kuće. Put do tog sveta se čini dalek, ali ne i nedostižan i lakše ćemo ga preći zajedno.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare