Predrag Peđa Vranešević, Pedja Vranešević i Vida Ognjenović
Predrag Peđa Vranešević i Vida Ognjenović Foto: Printscreen/Youtube/Pedja Vranesevic/Medija Centar Beograd

Napustio nas je čudesan umetnik čiji talenat je nadilazio žanrove, kazala je rediteljka Vida Ognjenović za Nova.rs povodom smrti velikana novosadske muzičke scene Predraga Peđe Vraneševića koji je preminuo danas u Novom Sadu.

– Bio je vrstan muzičar, ali njegova kreativnost nadilazila je i prožimala se kroz mnoge umetničke žanrove. U scenskoj umetnosti bio je nenadmašan – istakla je za naš sajt Vida Ognjenović, koja je s Vraneševićem više puta blisko sarađivala.

Peđa Vranešević, koji je preminuo u 76. godini, će pored svoje muzičke karijere u sastavu „Labaratorija zvuka“ ostati upamćen i kao jedna od najkreativnijih ličnosti moderne novosadske kulturne scene, koja se formirala tokom šezdesetih i sedamdesetih. Njegov veliki opus obuhvata inovativnu rok, filmsku i pozorišnu muziku, kao i scenska dela. Sa rediteljem Želimirom Žilnikom bio je koautor „Gastarbajter opere“ u Srpskom narodnom pozorištu, koja je sa velikim uspehom izvođena više sezona.

Predrag Peđa Vranešević Foto: Youtube/Pedja Vranesevic

Pisao je muziku za pozorište, sarađujući, pored Vide Ognjenović, i sa Dejanom Mijačem, Dimitrijem Đurkovićem, Paolom Mađelijem i Duškom Jovanovićem, u predstavama kao što su „Smrt trgovačkog putnika“, „Oluja“, „Prenoćište“, „Obešenjak” i druge, koje su izvođene u Narodnom pozorištu u Beogradu i Sarajevu, Beogradskom dramskom, „Dušku Radoviću“ i svim većim teatrima na prostoru bivše Jugoslavije.

Rediteljka Vida Ognjenović se za Nova.rs prisetila rada na komadima „Čorba od kanarinca“ i „U agoniji“ za koje je Vranešević pisao muziku.

– Način na koji je Peđa osećao scenu bio je jedinstven, znao je kako u glumcu da probudi inspiraciju. Planirala sam da ga pozovem da radimo na mom sledećem projektu. Mnogo mi je žao. Bio je čudesan umetnik i čovek – kaže Ognjenovićeva i dodaje:

– Nismo mu dovoljno pažnje poklanjali. Ova sredina takve ljude ima običaj da postavi u neku fioku. Peđa se borio za svoju sliku u javnosti, a stavili su ga u fioku rokera. Bio je daleko kreativniji od toga. Nije oponašao ni američki rok, ni engleski pank. Inspirisao se njima i stvarao svoju umetnost. Nikada nije nasilno pravio imitacije, niti poze, bio je svoj i njegova umetnost bila je izražajna u svakom smislu. Izgubili smo velikog i svestranog umetnika – zaključila je Vida Ognjenović.

Bonus video: 24 minuta: Električni orgazam 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar