Jair Vardi, koreograf, 19. Beogradski festival igre
Jair Vardi Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Beogradski festival igre otvoriće sutra, 16. marta u 20 časova u Madlenianumu trupa slavnog Alonza Kinga "Lines ballet" čiji igrači su stigli u Beograd, a ekipa "Nove" bila je na druženju koje je upriličeno sinoć.

Nasmejani i uzbuđeni igrači su uživali u našem gradu, kulturi i hrani… Dopala im se i muzika i tamburaši uz koje su na kraju večeri i zaigrali pokazujući beskrajni talenat i ljubav prema igri uz svaki ritam. Trupu je prvo veče ugostio predsednik opštine Stari grad Radoslav Marjanović.

U Beograd je stigao i slavni igrač i koreograf Jair Vardi, višedecenijski direktor čuvenog Centra Suzan Delal iz Tel Aviva i Departmana umetničke igre Rubin akademije u Jerusalemu, koji će se obratiti publici i svečano otvoriti festival.

Jair Vardi, koreograf, 19. Beogradski festival igre
Jair Vardi i Aja Jung Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

– U Tel Avivu nije bilo skoro ničega kada je reč o igri. Sada je ona svuda po gradu, po ceo dan i noć. Veoma sam ponosan na sve što smo uradili. Trebalo je vremena ali sada je tu i ostaće zauvek. Ne može se poništiti. Igra se ne može zaustaviti. Deo je Tel Aviva, izraelskog naroda, kulture… – kaže Vardi za Nova.rs i dodaje da se zato divi trudu Aje Jung da igru u Srbiji postavi na mesto koje ona zaslužuje:

– Živimo u veoma čudnim vremenima i teško je govoriti o igri kada ljudi ratuju i ginu. Ali, koliko igra može biti odgovor na neko dešavanje, može biti i utočište. Dragocena je prilika da na neko vreme uđemo u taj svet i da nas njena nezaustavljivost inspiriše.

Kako nam je rekla jedna od igračica Ađi Sisoko srećna je što će imati prilike da svoju umetnost približe i publici u Srbiji.

– Divno su nas svi ugostili. Oduševljena sam vašim gradom. Prednost je kada se bavite igrom jer možete da putujete svuda po svetu i upoznajete različite kulture i narode, a ovaj Festival je prava prilika za to – kaže Sisoko za Nova.rs.

Foto:© RJ Muna

Govoreći o igri, kaže da je ponosna što ima prilike da se izrazi kroz pokret, da je to njen glas koji razume svako na bilo kom mestu u svetu.

– Na Beogradskom festivalu igre predstavićemo dva komada koja su prilično različita, ali od istog velikog koreografa Alonza Kinga. Kroz igru se prikazuje zajedništvo. Jedva čekam da vidim na koji način će publika osetiti i razumeti naš komad jer svako iz sale može da doživi na svoj način. U tome i jeste poenta, ne želimo nužno da prenesemo jednu poruku, već da svima uđemo u um, da budu inspirisani… Igra je jedan način komunikacije i konekcije među ljudima, jer odakle god dolaziš i kojim god jezikom pričaš, kroz nju se povezujemo i svi je razumemo – kaže Sisoko.

Foto:Manny Crisostomo

Komad „Lični element“ traje 20 minuta i osmišljen je za osam igrača. Pruža gledaocu priliku da se oduševi pokretima i koreografskim deonicama, u klavirskoj partituri Džejsona Morana. Jasna scenografska rešenja i elegantni kostimi naglašavaju značaj koreografske strukture i stručnosti. Interakcija između klavirske muzike i pokreta igrača, predstavlja poetičan poziv koji svakome omogućava da uspostavi ličnu povezanost sa delom.

Foto:Manny Crisostomo

Drugi nosi naziv „Azot“ i traje 50 minuta.

– Smatralo se da je azot esencijalni agens transformacije u alhemiji. To je ime koje su drevni alhemičari dali živi, suštini života skrivenoj u celoj materiji koja omogućava transmutaciju. Koncept pretvaranja olova u zlato, simbol je same alhemije. Princip je u transformaciji osnovnih metala, Zemlje, u čiste metale. Simbolično rečeno, Zemlja predstavlja čovečanstvo. Prenošenje olova u zlato, znači pretvaranje uma i srca u duhovno blago – objašnjavaju igrači.

Bonus video: Jesenji 18. Beogradski festival igre

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar