Brojni srpski filmovi i ostvarenja srpske manjinske koprodukcije uvršteni su u program Filmskog festivala u Trstu, koji se po 32. put održava onlajn od 21. do 30. januara, saopštio je Filmski centar Srbije.
Festival će otvoriti čuveni klasik Emira Kusturice, film „Podzemlje“ (Underground), ovenčan „Zlatnom palmom“ Kanskog filmskog festivala 1995. godine, po scenariju Dušana Kovačevića, u kome igraju Predrag Miki Manojlović, Lazar Ristovski, Mirjana Joković, Slavko Štimac, Ernst Štocner, Srđan Todorović…
Na programu je i „Odisejev pogled“ takođe velikana Tea Angelopulusa iz iste godine, delom sniman i u našoj zemlji i nastao uz učešće i ovdašnjih filmskih radnika.
U sklopu bogate ponude koji se sastoji od 29 dugometražnih igranih, 19 dokumentarnih, 16 kratkometražnih filmova i 25 bočnih programa, biće prikazani i višestruko nagrađivani celovečernji igrani filmovi „Otac“ Srdana Golubovića i „Moj jutarnji smeh“ u režiji Marka Ðorđevića.
Takođe, na programu su i dugometražni dokumentarni film „Povratak kući – Marina Abramović i njena deca“ Borisa Miljkovića, kao i dokufikcijski film „Domovine“ Jelene Maksimović sa Jelenom Angelovski u glavnoj ulozi, ostvarenje nagrađeno na nedavno održanom Festivalu autorskog filma.
U program ovog festivala uvršćene su i dve skorašnje, ali zapažene srpske manjinske koprodukcije – ostvarenje „Suton“ (In the Dusk) Šarunasa Bartasa (koprodukcija Litvanije, Francuske, Srbije, Letonije, Češke i Portugalije) i „Malmkrog“, rumunskog sineaste Kristija Pujua.
Film, zasnovan na filozofskom delu „Tri razgovora“ Vladimira Solovjova (koprodukcija Rumunije, Srbije, Švajcarske, Švedske, Severne Makedonije i BiH), ovenčan je plaketom „Zlatni medved“ na prethodnom Berlinskom filmskom festivalu.
Na programu festivala biće i kratki igrani film „Armadila“ po scenariju i u režiji Gorane Jovanović, koji je prošlog leta prikazan na Sarajevskom filmskom festivalu. Priča ostvarenja prati 13-godišnju Sanju, koja nema običaj da pokazuje svoja osećanja ikome, a ponajmanje svojoj simpatiji, Darku, ali kada počne da sumnja da se njenom problematičnom, ali voljenom psu Krletu nešto dogodilo, postaće joj sve teže da svoja osećanja drži pod kontrolom…