Za sedam dana, koliko je u Kulturnom centru Zlatibor trajalo stvaranje umetnika tokom Međunarodnog art simpozijuma "Slikarska duša istoka", nastalo je oko 40 umetničkih slika i jedna skulptura. Ta dela narednom periodu biće izložena u galeriji Kulturnog centra, nakon čega će nastala dela biti izložena u prestižnim galerijama zemalja učesnika.
Na simpozijumu pored slikara iz Srbije učestvovali su i slikari iz Ruske Federacije, Jermenije i Francuske. Svaki slikar, njih 18, za osam dana naslikao je bar po dve slike, a po jednu će ostaviti organizatoru, kao znak zahvalnosti i trag njihovog rada koji će ostati na ovim prostorima. Sve nastale slike biće izložene u galeriji Kulturnog centra Zlatibor.
Simpozijumu je prisustvovao i poznati skulptor iz Crne Gore, Luka Radojević, koji živi i stvara ne relaciji Rusija – Italija. Na Zlatiboru je izradio monumentalnu skulpturu koju je poklonio opštini Čajetina.
„Ovaj koncept radim već dugo jer sam postavio skulpture na javnim površinama u zemljama na pet kontinenata. To radim već 10 godina nakon završetka akademije a čast mi je da jedna bude i u mom kraju, jer rođen sam u Prijepolju, a studirao sam u Beogradu. Skulptura koju sam uradio je stilizovana forma ženskog torzoa, polovina je apstraktna a boje na skulpturi podsećeju na drevne civilizacije kao što je Egipat. Boravio sam na šest kontinenata, sreo sam se sa raznim istorijskim mestima i civilizacijama i nastojim da u moja dela implementiram iskustva sa tih putovanja, neki momenti nastaju i iz moje mašte. Radio sam na drvetu bukva koje može da podnosi sneg, kišu i sunce, jer će biti izložena na javnoj površini, što za mene predstavlja priznanje“, rekao je za Nova.rs skulptor Luka Radojević.
Iz Jermenije je na Zlatibor stigao i akademski slikar Suren Oskanjan u pratnji supruge od koje se, kako kaže, ne razdvaja. On stvara, a ona je njegova pratnja i inspiracija jer je motiv žene jedini koji slika. Dobija često pozive za učešća od organizatora širom sveta, ali Srbiji nije odoleo.
„Kazao sam da idem, rekao sam supruzi, Srbija, Beograd, Zlatibor, to nećemo propustiti. I nismo pogrešili. Moja inspiracija je žena, žena kao ceo svet, kao svemir, svaka moja slika sadrži ženu kao dominantan ili prateći motiv, ali žena je uvek prisutna. Radio sam ulje na platnu a svaka slika sadrži jednu priču o ženi. Nezaboravni dani su za nama, bilo je prelepo raditi sa umetnicima sa kojima smo ostvarili savršenu komunikaciju, a da ni reč srpskog ne znamo, razumeli smo se emocijama, hvala Srbiji“, kazao nam je Oskanjan.
Na slikarskom simpozijumu nastale su i dve slike ulja na platnu, koje se po svojoj formi i boji izdvajaju i šalju dve priče, odnosa muškarca i žene. Ideju za njihov nastanak na Zlatiboru je realizovao akademski slikar iz Beograda Petar Mošić.
„Čast mi je što sam pozvan i što sam učestvovao u radu među svim ovim divnim kolegama, a zaista sam zadovoljan slikama koje su nastale na ovom mestu. Došao sam pripremljen, inspirisan biblijskom tematikom, pričom o Adamu i Evi prenesenom u neki savremeniji kontekst. Bavi se muško-ženskim odnosom u savremenom društvu, to je tematika koju sam pripremao i uspešno realizovao za ovo kratko vreme. Slike su istog formata, treba da stoje jedna kraj druge, a zamenom njihovih mesta nastaju dve različite priče njihovog odnosa“, rekao je za naš portal Mošić.
Svih osamnaest umetnika, učesnika Međunarodnog art simpozijuma, kažu da su ovakvi vidovi stvaranja posebno značajna iskustva za njihov umetnički rad, jer čine nova saznanja i umetničku nadogradnju, pre svega upoznavanjem različitih kultura i mentaliteta, što utiče na lično stvaralaštvo i oplemenjivanje umetničkog duha.
Međunarodni art simpozujum je deseti po redu, ali prvi održan u Kulturnom centru Zlatibor. Svaki umetnik je u danima trajanja simpozijuma stvarao u sopstvenom stilu, sa već osmišljenim idejama, ali je bilo i onih koji su slikali inspirisani ambijentom i okruženjem.
„Ovo je jako ozbiljan rad, uglavnom je rađena tehnika ulje na platnu, ali postoje i tehnike gde je ulje u osnovi a načini slikanja su specifični i posebni za umetnike i to su tehnike po kojima se umetnici prepoznaju. Rađeni su debeli, ali i jako tanki nanosi ulja, kako na platnu, tako je bilo i onih koji su radili i ulje na lesonitu, što je za neke umetnike eksperiment. Tu su i apstrakcije, hiperrealizam koji je na nastalim slikama doveden do savršenstva. Umetnički kvalitet svih nastalih dela je na izuzetnom profesionalnom nivou, bez grešaka što se i očekuje od ovakvih akademskih umetnika, afirmisnih kod nas i u svetu sa već izgrađenim stilom“, rekla nam je akademska slikarka Andrijana Andrijašević iz Kulturnog centra Zlatibor.