Tamara Dragičević, Nebojša Bradić i Bane Trifunović. Foto: Arhiva, Ivan Dinić/Nova S

Nekadašnji upravnik Ateljea 212 Nebojša Bradić uskoro će režirati u ovom teatru, saznaje Nova.rs.

Ovu vest potvrdio nam je reditelj otkrivši da će uskoro početi probe predstave po drami “Pristanak” Nine Rejn, za Nova.rs potvrdio je reditelj Nebojša Bradić.

– Kada sam sam sa upravnikom Pozorišta Atelje 212 Novicom Antićem, čovekom istančanog senzibiliteta i ljubiteljom reči, razgovarao o tome koliko je važno da teatar iznova i iznova preispituje tokove današnjeg društva, da postavlja pitanja i traga za odgovorima, imao sam na umu dramu “Pristanak”. To je jedna od onih drama koje se ne završava spuštanjem zavese, već se nastavlja u gledaocima ličnim preispitivanjem – rekao nam je Bradić.

Promocija knjige Put do pozorišta
Aleksandar Milosavljević i Nebojša Bradić Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

“Pristanak” je premijerno izveden u londonskom Nacionalnom teatru 2017, da bi naredne sezone bio prebačen u Pozorište Harold Pinter na Vest Endu.

– U ovoj drami, advokati, koji su istovremeno prijatelji, zauzimaju suprostavljene strane u slučaju silovanja. Glavni svedok je žena-žrtva, čiji je život naizgled veoma daleko od njihovih. Međutim, turbulentna dinamika i turobnost njenog života neprimetno se preliva u odnose između rivala na poslu i prijatelja, njihove sudbine se zapliću i menjaju pod paljbom kompetitivnih verzije istine. “Pristanak“, moćna, bolna ali i zabavna drama Nine Rejn, proverava dokaze sa svake strane i dovodi grčku boginju Nemezis u savremeni kapitalististički svet, da nepogrešivo usmeri svoju pravednu srdžbu i podeli svima ono što im pripada.

„Pristanak“ u teatru Harold Pinter. Foto: Promo

Neka od pitanja koja postavlja delo Nine Rejn jesu, kako kaže reditelj, zašto je pravda slepa, da li je uvek nepristrasna, ima li često sužene vidike?

– Pričanje priče o našim sopstvenim životima može biti način da još jednom razmotrimo ispravnost svojih odluka, i još više, da, u svetu bez Boga, ličnim narativima damo značenje svakodnevnom univerzumu. Nadam se da će se glumci Ateljea 212, posle strašnog, samrtničkog “korona sna” u koji je zapalo pozorište, razigrati u svom bogatom rasponu talenta i britkih reči “Pristanka”, i da ćemo zajedno napraviti intrigantnu i lekovitu predstavu – istakao je Nebojša Bradić.

Nina Rejn (prva zdesna) Foto: Dan Wooller / Shutterstock Editorial / Profimedia

Nina Rejn je napisala i komade “Zemlja tigra”, “Plemena”, “Zec i Priče”. Dobitnica je nagrada “Ivning standarda2 za pisca koji najviše obećava, Drama deska i Njujorškog kruga kritike. “Varajeti” je njen “Pristanak” ocenio kao „modernu klasiku se ne pojavljuje tako često“, “Dejli Telegraf” da je “napeta, zabavna, tragikomedija našeg vremena“, a “Njujork Tajms” ju je okarakterisao kao “najžešću novu dramu godine”.

U predstavi Ateljea 212 u glumačkoj podeli su Tamara Dragičević, Jovana Gavrilović, Sofija Juričan, Bojan Žirović, Branislav Trifunović, Petar Benčina i Jelena Stupljanin.

Dramu je sa engleskog prevela Ivana Dimić, a u autorskom timu su i scenografkinja Marija Jevtić, kostimografkinja Marina Medenica i kompozitor Zoran Erić. Lektorka je Ljiljana Mrkić Popović.

Kako smo saznali, prva proba je zakazana za 29. jun, a premijera se očekuje krajem oktobra.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar