Ljiljana Petrović, Foto: Ranko Maraš

Multimedijalna izložba “Šapat” svestrane srpske umetnice Ljiljane Petrović, nakon dva meseca odlaganja zbog pandemije koronavirusa, otvorena je sinoć u Crkvi sv. Pavla u Starom gradu u Kotoru.

Ljiljana Petrović je redovna profesorka scenskog kostima na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Autorka je kostima za brojne igrane filmove među kojima su „Otac“, „Krugovi“, „Falsifikator“, „Turneja“, „Klopka“, „Apsolutnih sto“, „Munje“, „Kad porastem biću Kengur“, „Nož“ i drugi, kao i za 150 pozorišnih predstava.

Radila je kostime za TV drame, kratkometražne i animirane filmove, kao i za više od 350 realizovanih projekata u advertajzingu. Dobitnica je brojnih prestižnih nagrada. Članica je ULUPUDS-a, međunarodne asocijacije kostimografa i scenografa OISTAT i počasni član ULUPUH-a.

– Srećna sam što smo uspeli da realizujemo izložbu koja je strpljivo čekala čas svog otvaranja. “Šapat” predstavlja organsku celinu koju čini 15 kostima, jedna skulpturalna instalacija – Krila, i tri video rada, inspirisana životom i žrtvom Blažene Ozane, zaštitnice Kotora, čija se isposnica i nalazi u ovom kompleksu Crkve Svetog Pavla – kratko je rekla za Nova.rs Ljiljana Petrović, koja je prva umetnica koja je postavila izložbu posle otvaranja granica.

Izložba „Šapat“ Ljiljane Petrović u Crkvi sv. Pavla u Starom gradu u Kotoru, Foto: Privatna arhiva

U ovom svetioniku lepote i sakralnosti, gde živi legenda o blaženoj Ozani Kotorskoj, autorka je smelo krenula u osvajanje impozantnog prostora, većini posmatrača poznatog, ali statičnog i zatvorenog. Kao kostimografkinji, blisko joj je slobodno kretanje kroz različite medije i umetničke i neumetničke dimenzije. Otvorena prema procesu promene, napravila je iskorak i postavkom eksponata uvela zanimljivu dinamiku i novu mogućnost percepiranja i preispitivanja. Ona ga oživljava kako bi komunicirao sa publikom i kroz taj dijalog briše sve granice.

Izložba „Šapat“ Ljiljane Petrović u Crkvi sv. Pavla u Starom gradu u Kotoru, Foto: Privatna arhiva

Kostimi su konceptualni, lišeni svega suvišnog, ali baš zbog toga raskošni, u žudnji da se oseti emocija, realno, nadrealno, onirično, da se shvati odnos između individualnog i narativnog. Kao objekti koji sve što se na njima pokazuje beskonačno produžavaju prostor izvan oblika. Oni bude aluzije, teraju na razmišljanje. Simbol su zagledanosti i u visine i u dubine. Materijali su pažljivo odabrani, prirodni (svila, lan), transparentni, distorzični spoj u formi i oblikovanju sa likovnim intervencijama u tehnici – ručni vez.

Izložba „Šapat“ Ljiljane Petrović u Crkvi sv. Pavla u Starom gradu u Kotoru,, Foto: Privatna arhiva

Da bez duše i duha nema osvetljavanja inspiracije i talenta, pokazuje i ova autentična izložba koja poetski uramljuje prostor, duboko intiman, a istovremeno beskrajno širok, odnos prema
nevidljivom i božanskom, rekreiranje vremena i sećanja, evokaciju skrivenog i igru.

Na otvaranju izložbe govorile su direktorka Opštinske javne ustanove “Muzeji” Kotor mr Slađana Mijanović i istoričarka umetnosti mr Jelena Bošković.

Ljiljana Petrović, Foto: Ranko Maraš

Ovo je drugi put da Ljiljana Petrović izlaže svoje radove u ovom gradu a “Šapat” je nastao po pozivu OJU Muzeja Kotor. Vizuelne efekte uradila je Mina Cvetinović Pavkov.

Izložba “Šapat” biće otvorena do 7. novembra.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare