Foto: Miltos Athanasiou/Beogradski festival igre

Reč "Relikvija" predstavlja nešto fosilno, ali i sakralno. Komadom istražujem ostatke prošlosti, ali unosim novi jezik koji ne postoji, te time povezujem prošlost i sadašnjost - kaže Euripid Laskaridis uoči izvođenja svog komada na Beogradskom festivalu igre.

„Relikvija“ u režiji, koreografiji i izvođenju Grka Euripida Laskaridisa biće odigran 22. i 23. marta u 20 časova u Bitef teatru.

„Relikvija“ je trag prošlosti. Zajedno sa publikom, Laskaridis uranja u ideje o transformaciji i podsmehu koje se nemirno smenjuju između neobično dirljivog i krajnje bizarnog. Njegov angažovani solo je nastajao u vremenu punog usijanja grčke krize. Zato on preduzima razigrane rizike daleko od norme, ispitujući granice našeg prihvatanja kada su u pitanju neskladne i nepoznate stvari. Skriveni aspekti kabarea, vodvilja i urnebesne komedije kreiraju magiju od obične svakodnevnice, vodeći gledaoce kroz neočekivano uzvišene trenutke.

– Kroz dugogodišnji rad sa slavnim koreografom Dimitrisom Papajoanuom imrepsionirao me je njegov veličanstveni univerzum i svet igre koji nema granice. Dolazim iz sveta pozorišta i drame, te nisam klasičan igrač, ali volim da spajam pokret, glas, zvuk i svetlost kao delove jedne koreografije – kaže Laskaridis.

Euripidis Laskaridis Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Svojim komadom želeo da je stvori „kreaturu s dušom goluba“.

– S obzirom da je bila kriza, za potrebe predstave koristio sam sve što sam mogao da nađem u podrumu. Rasvetu sam kupio u obližnjoj prodavnici za kuhinjske elemente. Kako smo putovali i osvajli svet i velike pozornice, tako se razvijao i rastao. Mnogi su ga tumačili kao priču koja govori o krizi, polovima ali su videli i političku konotaciju. Kada sam ga stvarao nisam to imao na umu, ali komad jeste višeslojan i može imati politički glas – objašnjava Laskaridis.

Foto: Miltos Athanasiou/Beogradski festival igre

Kostim je nešto što zavređuje najviše pažnje, a kako ističe, ta kreacija je odredila samu predstavu.

Foto: Miltos Athanasiou/Beogradski festival igre

– Kostim je poput pronađenog fosila na kamenu. Stvarao ga je jedan od najvećih grčkih kostimografa Angelos Mentis. Kada je reč o nazivu, odrastao sam u vreme „Dinastije“ kada je jedna reč iza sebe krila čitav univerzum. Reč „Relikvija“ predstavlja nešto fosilno, ali i sakralno. Komadom istražujem ostatke prošlosti, ali unosim novi jezik koji ne postoji, te time povezujem prošlost i sadašnjost – kaže umetnik dodajući da jedva čeka da vidi kako će beogradska publika protumačiti i doživeti njegovo delo.

Euripidis Laskaridis i Aja Jung Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Euripid Laskaridis je reditelj i izvođač. Dve dominantne teme čine njegov umetnički identitet: podsmeh i transformacija. Studirao je glumu u Atini pri Umetničkom teatru Karolosa Kuna. Režiju je učio na njujorškom Bruklin koledžu kao stipendista Onazisove fondacije. Nastupa od 1995. godine, sarađujući sa rediteljima poput Dimitrisa Papajoanua i Roberta Vilsona. Samostalno je počeo da režira 2000. godine, istovremeno kreirajući scenske komade i nagrađivane kratke filmove.

Kompaniju OSMOSIS je osnovao 2009. godine, kada je počeo da prikazuje svoje radove u okviru Atinskog festivala, na scenama Grčkog nacionalnog teatra, Pozorišta Embros i u drugim prostorima širom Grčke. Od 2013. godine OSMOSIS počinje da razvija radionice i društvene projekte. OSMOSIS kompanija je podrška umetnicima koji dolaze u kontakt u različitim kombinacijama, od projekta do projekta.

****

Bonus video: U Madlenijanumu otvoren 19. Beogradski festival igre

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare