Frenk Tarner Foto:Famous/Avalon / Avalon Editorial / Profimedia

Britanski kantautor Frenk Tarner nastupio je u sali srednje veličine u Londonu pred petinom manje ljudi u publici i uz sve mere zaštite od koronavirusa, a iza ove svirke stala je i britanska vlada da bi se proverilo da li je to mogući "prototip" takvih koncerata u budućnosti. Publika i izvođač su zadovoljni, ali organizatori ocenjuju da je njegov nastup bio odličan, ali da ipak "nije uspeo" i "ne može da bude model za budućnost".

I britanski muzičari, kao i njihove kolege širom sveta, od početka pandemije praktično nemaju gde da sviraju pred publikom. Veliki koncerti, turneje i festivali su otkazani, a manji prostori i klubovi su zatvoreni. Da bi nekako našli načina da muzičari nastupaju uživo, pred publikom, i uspeju nešto da zarade, a da se ne oslanjaju na varljive mogućnosti naplate preko interneta, organizatori koncerata pokušali su da pronađu model održavanja svirki uz fizičku distancu u publici. Britanska vlada podržala je taj projekat, jer je trebalo da se vidi da li bi to mogao da bude uzor za organizaciju živih svirki u budućnosti, pišu britanski mediji.

 

Folk-rok muzičar Frenk Tarner izašao je u utorak na binu pred samo 200 ljudi u sali „Klepem grand“ u kojoj u redovnim uslovima ima 1.250 mesta. U prostor gde publika obično stoji uneti su stolovi i stolice da bi se obezbedila fizička distanca. Publika je zamoljena da dolazi u različitim terminima, na ulazu su prolazili merenje temperature, nakon čega su mogli da poruče i piće, a unutra su postavljene i trake sa obeleženim putanjama u jednom smeru do stolova i, potom, do izlaza.

Menadžer „Klepem granda“ Ali Vulf ispričao je za BBC da takve svirke nisu finansijski održive, bar ne u salama poput one koju on vodi.

– To ne može da bude budućnost za žive koncerte, niti može da znači budućnost za koncertne sale – rekao je on, obrazlažući svoj stav time da od ulaznica nisu zaradili dovoljno ni da pokriju troškove organizacije, ne računajući tu i honorar za muzičara.

Frenk Tarner je, istina, nastupio bez honorara, upravo zato da bi se videlo da li je moguće organizovati takve svirke i kako bi izgledale. Muzičar je prethodno svirao iz svog studija i uživo prenosio svirke preko Fejsbuka, ne bi li „prikupio novac za svoju muzičku porodicu, koji su svi finansijski ugroženi“ tokom perioda izolacije. Govoreći pred nastup, primetio je da će biti neobično svirati mini-turneju po tek do petine punim salama za svirke.

– Važan deo nastupa je razmena energije sa ljudima u masi, muzičari se hrane povratnom energijom iz publike – rekao je Tarner i dodao da se ispostavilo da je „svirati muziku na nastupima uživo zaista, zaista važno“.

Nakon koncerta naveo je da je to bila njegova „prva svirka u pravom smislu te reči za četiri meseca“ i opisao ju je kao „čudno, emotivno veče“. Međutim, Volf je, iako je Tarnerov nastup ocenio „sjajnim“ i rekao da je lepo videti da se publika vratila u salu, istakao da taj koncert nije „finansijski održiv model da bi ova grana mogla da se osloni na njega“.

Angela Džonson, jedna od 200 ljudi prisutnih u publici, pohvalila je organizatore što su se potrudili da zaštite nju i njene prijatelje time što su njih četvoro bili smešteni za veliki sto, rekla je da je izvođenje bilo „briljantno kao uvek“ i da joj je „srce puno“.

– Zahvalna sam na tome što sam prisustvovala nečemu što će postati legendarna svirka i nadam se da će vlada olabaviti mere i novčano podržati nezavisne sale za koncerte da bi više ljudi moglo ponovo da uživa u živoj muzici – rekla je ona za BBC.

Portparolka vladinog Odseka za digitalizaciju, kulturu, medije i sport rekla je novinarima da će „nastaviti da pažljivo sarađuju sa muzičkom industrijom na traženju načina da se prostori za koncerte otvore i da se iz paketa od 1,57 milijardi funti izdvoji i pomoć salama“.

– Pilot projekti pomažu nam da razumemo kako uputstva za izvođače mogu da se primene u realnom okruženju, a da ljudi ostanu sigurni kada posećuju prostore gde nastupaju izvođači – dodala je ona.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar