Foto: Promo/Podijum

Izložba, druga po redu, u okviru projekta "Podijum", pod nazivom "Reimagining the Ecology of Art", biće otvorena 2. avgusta u Umetničkom prostoru U10, i trajaće do 12. avgusta, saopšteno je iz ove galerije. 

U okviru projekta „Podijum“ Umetnički prostor U10 do 2. oktobra dom je serije izložbi čije su teme ekologija, feminizam, mladi u Srbiji i regionu sa ciljem podrške mladoj savremenoj umetničkoj sceni.

Izložba, druga po redu, nazvana je „Reimagining the Ecology of Art“, a biće otvorena 2. avgusta u 20 časova. Idejni koncept izložbe, koji počiva na interdisciplinarnosti, predstavlja novi umetnički ekosistem sa ciljem pomeranja ili brisanja granica između različitih sfera umetnosti i delanja njihovih aktera unutar umetničkog prostora.

Otvaranje izložbe, čija je kustoskinja Nevena Bogojević, uveličaće i uživo fri-džez impovizacije inspirisane delima umetnika koji na njoj učestvuju. Tu će biti: Aleksandra Veljović, Ana Stojković, Dimitrije Popović, Milica Bilanović, Milica Vesić, Aleksandar Petrović (gitara), Miljan Mitrović (klavijatura), Nikola Radojičić (bubnjevi), Danilo Marinković (kompozitor).

Šta bi se dogodilo ukoliko bi se granice između stvaralaštva, na polju vizuelne i muzičke umetnosti otklonile, a postojeće ili tek stvorene umetničke senzacije ujedinile u svrhu kreiranja novog sinestetičkog jezika, koji nastaje u umetničkom prostoru? Kakav je rezultat kada se taktilno može čuti, a nevidljivo opipati i vizuelno prepoznati?

Ovo su samo neka od pitanja koje otvara postavka „Reimagining the Ecology of Art“. Donosi i novi stvaralački pristup, koji razbija podelu na vizuelne i muzičke umetnosti i otvara put da se dve sfere ujedinjuju u umetničkom izražavanju. Reč je o pristupu čija se primarna ideja bazira na interdisciplinarnosti. Zbog toga izložba, u metaforičnom smislu, kreira umetnički ekosistem, u kome ne postoje primarni i sekundarni akteri, piramidalna stuktura delanja, već zajednica koja unutar sebe usvaja ciklični metod komunkacije, saradnje i razmene ideja, stvarajući tako inspiraciju koja neprestano kruži među njima.

Postavka tako od vizuelnih umetnika iziskuje da u svoja dela inkorporiraju opipljivu komponentu muzičkog sveta. U direktnoj komunikaciji sa radovima, u toku promatranja izloženih umetničkih dela, muzičari na licu mesta komponuju, improvizuju vizuelno nadahnutu muzičku harmoniju, koja delima, u ovom slučaju, pruža novi oblik, onaj nematerijalan, precizira se u saopštenju U10.

Bonus video: Vorhol, otac pop-arta

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar