Priča o najskupljoj slici na svetu - "Salvator Mundi“ Leonarda da Vinčija trebalo bi da bude postavljena 2022. godine na Brodveju u formi ambicioznog mjuzikla, objavio je CNN.
Mjuzikl „Salvator Mundi“, kako je najavila kompanija „Caiola Productions“, ranije nagrađena priznanjem „Toni“, pratiće priču o Da Vinčijevom renesansnom portretu Isusa, za koji se stotinama godina pretpostavljalo da je izgubljen da bi bio pronađen u ovom veku.
Scenaristkinja Debora Grejs Viner veruje da Da Vinčijevo remek delo „sadrži sve elemente potrebne za neodoljiv istorijski narativ za pozorišnu scenu“.
„Postoji jedan epski potencijal u ovoj priči za koji mislim da se odlično slaže sa mjuziklima. Skoro da je šekspirovski i operski u svom toku istorije“, rekla je Viner za CNN.
Platno veličine 26 inča naručio je oko 1500. godine Luj XII, ali nakon što je oštećeno i prekriveno tamnom bojom, vekovima se verovalo da je u pitanju kopija manje poznatog umetnika.
Slika je 2005. prodata na aukciji kao kopija originala za manje od 10.000 dolara konzorcijumu dilera umetninama.
Infracrvenom tehnologijom tada su otkriveni raniji nacrti Isusove ruke, što je ukazalo da je to verovatno sam Da Vinči uradio.
Slika je predstavljena na velikoj izložbi u Nacionalnoj galeriji u Londonu 2011. godine i njena cena je naglo skočila.
„Salvator Mundi“ je tada kružio između privatnih kolekcionara dok nije dostigao rekordnu cenu od 450,3 miliona dolara na Kristijevoj aukciji 2017. godine.
„To je priča koja postavlja pitanje: Šta čini umetnost? Šta nečemu daje vrednost? Ideja je da pratimo jedno delo kroz istoriju. U središtu su moć i simboli. Za 450 miliona dolara mogli biste kupiti spasioca sveta“, rekla je Viner.
Intriga i dalje prati Da Vinčijevo delo pošto „Salvator Mundi“, kako navodi CNN, nije javno viđen od aukcije 2017. godine.
Njegovo predstavljanje u Luvru u Abu Dabiju 2018. godine neobjašnjivo je odloženo i pretpostavlja se da se slika nalazi u skladištu u Ženevi ili na privatnoj jahti prestolonaslednika Saudijske Arabije Mohameda bin Salmana.
Predstojeći mjuzikl neće biti prvi put da su enigmatični život i rad Leonarda da Vinčija tema predstave.
Kritičari se sećaju neslavne produkcije Vest Enda iz 1993. godine „Leonardo: Portret ljubavi“ o nastanku slike „Mona Liza“, koja je povučena sa pozornice nakon samo dva meseca.
Viner smatra da su neki od najpopularnijih mjuzikla uspeli jer su priče predstavljene na upečatljiv način i podseća na čuveni mjuzikl „Fiddler on the Roof“, priču o jevrejskoj porodici u carskoj Rusiji, koji je premijerno izveden 1964. godine i više od pola veka igran u više zemalja.
„Neverovatne priče nailaze na interesovanje publike. Što je priča specifičnija, ponekad ispada univerzalnija“, primetila je Viner.