Nova aplikacija za mobilne telefone „Kviz znanja iz srpske kulture”, koju je izradila firma „Futuring”, prema ideji i na inicijativu Ministarstva kulture i informisanja i uz podršku Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka, treba, prema rečima ministra Vladana Vukosavljevića, da na netipičan i zabavan način doprinese proširenju znanja.
– Ideja vodilja projekta bila je da se u nizu zabavnih aplikacija koje koriste i mladi i stari uvede sadržaj koji će doprineti ukupnoj sumi znanja iz tako složene i bogate oblasti kao što je srpska kultura – rekao je ministar Vukosavljević na današnjem predstavljanju aplikacije u prostorijama Ministarstva.
Aplikacija je nedelju dana dostupna u „Google play“ prodavnici i kviz trenutno sadrži 439 pitanja, podeljenih u tri oblasti: kulturno nasleđe, umetnost i kultura i kulturna istorija.
Vukosavljević je kazao da je u planu da ih bude preko hiljadu i da se insistiralo na tome da pitanja ne budu laka, jer smisao igre „nije da donese nove brze prste, već da se poveća nivo znanja“.
– Nešto se nauči kroz školski sistem, nešto kroz medije, ali čitav niz velikana srpske kulture i istorije relativno je nepoznat široj publici i mi verujemo da ovaj zabavni i kvalitetno urađeni kviz može da doprinese podizanju znanja iz ove oblasti na viši nivo – naglasio je ministar.
Pomoćnik ministra za digitalizaciju kulturnog nasleđa i savremenog stvaralaštva Dejan Masliković je istakao da je pri izradi kviza korišćena najsavremenija tehnologija, uključujući veštačku inteligenciju, pa aplikacija, na primer, pamti pitanje na koje nije dat tačan odgovor i ponavlja ga do trenutka dok se ono ne reši.
Prema njegovim rečima, razvoj kviza biće nastavljen, kao i razgovori sa resorom prosvete da se kviz, kao jedno od glavnih didaktičkih sredstava, uvrsti u predmet „Digitalni svet”, i to kako za testiranje učenika tako i za sticanje novih znanja na atraktivniji, jednostavniji i prijemčiviji način.
Direktor Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka Vuk Vukićević je rekao da se aplikacija nadovezuje na projekat „Vremenske linije kulture Republike Srbije i Srba van matice”, zahvaljujući tehnologiji odnosno platformi koja omogućava popularizaciju srpske kulture širom Srbije, ali i van nje i dodao da je ovaj projekat zamišljen kao trajan, što znači da će pitanja u kontinuitetu biti dodavana.
U planu je da se u budućnosti, pored zastupljene tri oblasti, u kvizu razvijaju pitanja i iz mnogih drugih oblasti, uz mogućnost izbora i teme, ali i nivoa znanja.
Planirane su i nagrade, za one koji budu imali izuzetne rezultate, kao što su karte za pozorišta, ulaznice za muzeje i drugo.
Predstavnik firme „Futuring” Ivan Pantović obrazložio je osnovna „pravila igre” tj. elemente aplikacije: prijavljivanje sa podatkom o uzrastu, što dalje opredeljuje „težinu” pitanja, tj. nivo znanja, izbor između opcije „vežba” ili opcije „test”, kao i četiri vida pomoći pri rešavanju testa – „50/50”, pomoć prijatelja, pomoć publike koja simulira statistički odgovor, kao i produžetak vremena.
Za učesnike kviza formirana je i rang lista, koja funkcioniše po principu sabiranja broja testova, kao i prosečnog vremena potrebnog za rešavanje.