Foto: Promo/galerija Eugster

Izložba "Predatori", na kojoj će biti prestavljeni radovi troje umetnika, biće otvorena u petak 4. februara u prostoru galerije Eugster || Belgrade., saopšteno je iz ove galerije.

Postavka publici, u izboru kustiskinje Natalije Paunić, donosi radove Flake Haliti, Bojana Šarčevića i Saše Tkačenka. Biće predstavljeni tapeti umetnice Flake Haliti, koja je rođena 1982. a živi i radi u Minhenu, potom reljef Bojana Šarčevića, koji je rođen 1974, a živi na relaciji Bazel-Pariz, i skulptura i instalacija Saše Tkačenka, koji je rođen 1979, a živi između Zagreba i Beograda.

„Svojim naslovom, izložba u galeriji Eugster || Belgrade otvara ključno pitanje našeg vremena, fokusirajući se na ulogu predatora koji navodno stoji na vrhu lanca ishrane. Možemo li, jednostavno, savremene odnose sa našim prirodnim okruženjima nazvati `predatorskim`; da li smo prešli iz potrošačkog društva u predatorsko? Ako je unutrašnji poriv predatora glad, koja glad nas vuče ka oštrom društvenom razdoru?“, zapisala je u katalogu izložbe Mira Gaćina, kustoskinja Muzeja savremene umetnosti u Skoplju.

Ocenila je i kako kriza klimatskih promena nas, kao vrstu, ispunjava krivicom i ostavlja uplašenima pred mogućim ambisom, gde je najveći zločin ljudi predatorska sebičnost prema balansu prirode oko nas, dodajući:

„S druge strane, već tri godine čovečanstvo, koje bi trebalo da predstavlja vrhovnog predatora, ironično upada u ulogu plena; bivajući jedina vrsta koju juri jedan reprezent mikro-sveta (virus). Nesigurnost sa kojom se suočavamo kroz ovu ulogu izaziva nas da promislimo drugačije način na koji se suočavamo sa svetom“.

Detalj rada Bojana Šarčevića Foto: Promo/galerija Eugster

Umetnici poreklom iz našeg regiona deluju, po mišljenju Gaćine, jednako uznemireni pred globalnim pretnjama. Tako je u protekloj dekadi Balkan proizveo novu generaciju umetnika sa posebnim senzibilitetom prema posledicama koje tu osetljivost i oblikuju.

„Radovi koje ovde imamo su, dakle, manifestacija našeg sopstvenog iskustva sebe – šta tačno podrazumevamo pod suštinom ljudskog? U jednom od svojih tekstova iz 20. veka, Panofski pravi razliku između dugih istorijskih perioda posmatranja i analize čovečanstva (uloge i mesta čoveka). Antički period podvlači kontrast između ljudskog i onog što se smatra manjim – životinja; srednjevekovno poređenje prati liniju naših granica u kontrastu sa uzvišenim, duhovnim. Od renesanse do modernog perioda, tačka samorefleksije se pomera, dok danas, nakon polifonije postmodernizma, zbunjeni i iscrpljeni društvenim sistemom koji smo stvorili, tražimo nov pristup“, zaključak je Mire Gaćine.

Detalj iz video isntalacije Saše Tkačenka Foto: Promo/galerija Eugster

Izložba „Predatori“ će trajati do 26. marta.

Bonus video:

Umetnost Pabla Pikasa

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar