Suzana Lukić i Goran Jevtić Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Na sceni dočaravamo sve strahove, probleme, čežnje, sreće i radosti koje oseća i doživljava svako od nas. Publika će se prepoznati u svim tim rečenicama koje izgovaramo i situacijama kroz koje prolazimo. Ovaj komad će se ticati svakog ko je ikad voleo i mislio da voli, poručili su glumci Goran Jevtić i Suzana Lukić uoči premijere drame "Pluća" britanskog autora Dankana Mekmilana, u prevodu i režiji Ivana Vukovića, koja će biti odražana 11. maja na Maloj sceni Opere i teatra Madlenianum.

Reditelj Ivan Vuković istakao je da je ideja za predstavu nastala tokom prvog udara korone, 2020. godine, kada je bio na snazi policijski čas.

– Sve vreme sam čitao, neprestano sam istraživao nove komade. Imao sam utisak sa naletom pandemije kao da ceo svet nestaje. Krenuo sam da tražim i čitam tekstove i naišao sam na „Pluća“ sjajnog britanskog pisca Dankana Mekmilana – kaže reditelj i dodaje da ga je komad vrlo emotivno pogodio:

– Umetnik mora da bude ličan, u suprotnom biće bezličan, i to će se osetiti u predstavi. Kao da se ceo svet promenio u ove dve godine od kada sam preveo komad. Da li je potrebno danas imati dete, pitanje je koje se, između ostalog, postavlja kroz ovu dramu – objasnio je Vuković, i istakao da je sa svojom suprugom Suzanom Lukić čekao dete u tom trenutku kad mu se činilo da se svet završava.

Ivan Vuković Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Britanska drama „Pluća“ (2011) savremenim jezikom govori o dvoje ljudi koji su pred ispitom rešavanja iskonskih ljudskih potreba dok ih pitanja karijere, ekologije, tehnologije zbunjuju i zaustavljaju da zapravo žive punim plućima i onako kako im srce govori. Komad oslikava suštinu današnjeg čoveka – da voli i da kroz ljubav traje.

Glumac Goran Jevtić je objasnio da je u ovoj predstavi kompletno nevidljiva gluma i režija, sve je tako stvarno, opipljivo, lično.

Goran Jevtić Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

– Govori se da je pozorište ogledalo života. Ali, ovde u drami na sceni je zapravo iskrivljena slika. Mi glumci na pozornici predstavljamo pravi život, a naša publika je to ogledalo. Komad je o junacima koji brinu o sebi, ali i o planeti, svom okruženju, o spasavanju sveta. Veoma je uzbudljiva drama, kao i naša glumačka igra, kada se spoji ta sinergija. Nadam se da će i publika to prepoznati – rekao je Jevtić i dodao:

– Drama je kao rolerkoster, jer se odjednom skače na godine i događaje, veoma brzo, dinamično. Sat i po vam u trenutku proleti gde se oslikava čitav jedan život dvoje ljudi, od rođenja do kraja. Obično u teatru gledamo tek neki isečak iz jednog života, a ovde mi predstavljamo sve – rekao je Jevtić i dodao da na repertoaru beogradskih pozorišta i Srbije nema ništa slično kao što je predstava „Pluća“.

Suzana Lukić, Ivan Vuković i Goran Jevtić Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Glumica Suzana Lukić kaže da je ova uloga nešto što priželjkuje svaka glumica.

– Poznajem komad od prevođenja dok je Ivan radio na njemu, čitala sam ga i u originalu na engleskom jeziku. Mi dramu igramo u naše ime, ovaj tekst nam to dozvoljava. Tako da na sceni dočaravamo sve strahove, probleme, čežnje, sreće i radosti koje oseća i doživljava svako od nas – istakla je glumica i dodala:

– Ljubav dvoje ljudi može spasiti planetu. To je tema koju pisac ističe. Prava ljubav kao jedini pokretač će spasiti ovaj svet. Pitanja su večna i poznata u ovom komadu na koja ne možemo dati pravi odgovor. Prekretnica u životu junaka kao da se preselila i na naš lični život. Publika će prepoznati da se svi ti problemi, rasprave i pitanja ne razlikuju mnogo.

Suzana Lukić i Goran Jevtović Foto: Zoran Škrbić

Dankan Mekmilan je poznati engleski dramski pisac i reditelj, a njegove najpoznatije drame su „Pluća“, „Ljudi, mesta i stvari“, „Svaka divna stvar“, kao i dramatizacija kultnog romana „1984“ Džordža Orvela.

Direktorka drame Madlenianuma Ana Zdravković Radivojević navela je da drama „Pluća“ pruža priliku da „u Beogradu doživimo jednu urbanu priču sa svim problemima kroz koje prolaze junaci“.

– Ivan Vuković se na prvi pogled i čitanje zaljubio u dramu dok ju je prevodio. Komad je zabavan, bolan, nežan, tera na suze i smeh, kakav je i sam život – analizirala je direktorka drame.

Bonus video: Premijera predstave „Zaljubljeni Šekspir“

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar