Foto: Vesna Lalic/Nova.rs

Najave ublažavanja mera preduzetih u borbi protiv koronavirusa podstakle su i pozorišta da planiraju nastavak rada. U pojedinim teatrima već se pripremaju da probe, uglavnom kamernih komada, nastave sredinom maja, u drugima razmišljaju i o igranju predstava na otvorenom tokom leta. Međutim, da publiku u salama ne očekuju pre jeseni, saglasni su i jedni i drugi.

Direktor Beogradskog dramskog pozorišta Jug Radivojević očekuje da se od 11. maja zaposleni vrate u pozorište, a nekoliko dana kasnije da počnu i sa probama.

– Na svu sreću, mi smo u započetim projektima koji nisu veliki, što olakšava da u drugoj polovini maja ili u junu nastavimo probe, a od jeseni igramo predstave. Nadam se da ćemo i koprodukcione projekte koji su vezani za leto, za Budvu, Brione i Ljubljanu, uspeti da realizujemo, jer su u pitanju termini krajem jula i u avgustu – rekao je Radivojević za portal Nova.rs.

Radivojević naglašava da bi time ostvarili planove od 10 premijera u ovoj godini i da se od jeseni vrate u neki prethodno planirani raspored, te tako ne bi izgublili mnogo, bar u pogledu priprema.

– Verujem da ćemo sredinom maja početi da se vraćamo u kolosek –  rekao je Radivojević.

On je precizirao da je pre epidemije započet rad na tri projekta. Prvi je „Čitač“, prema romanu Bernarda Šlinka, u dramatizaciji Fedora Šilija i u režiji Borisa Liješevića, koji je putem skajpa nastavio sa probama i tokom vanrednog stanja. Drugi je „Jugojugoslavija“, projekat Bona Parka, koji je prošle godine proglašen za najboljeg mladog reditelja u Nemačkoj, a treći „Faustus“, prema tekstu Simone Semenič i u režiji Tomija Janežiča, koji se radi u koprodukciji sa festivalom MESS, teatrom SARTR iz Sarajeva i Zetskim domom sa Cetinja.

Jug Radivojević/Foto: E-Stock_konstantin_bacetic

Radivojević se nada da će u julu, u koprodukciji sa Gradskim pozorištem Podgorica i Grad teatrom Budva, biti započete probe predstave „Zelena čoja Montenegra“ u režiji Nikite Milivojevića. Dramatizaciju poznatog romana Mome Kapora potpisuje Stevo Koprivica, a u BDP-u se nadaju da će premijera biti odigrana po planu 30. jula u Budvi.

Tokom leta trebalo bi da krene i rad na autorskom projektu nemačkog reditelja Ersana Montaga „Living room“, a Radivojević kaže da pregovaraju da se premijera dogodi na Bitefu.

Direktor Zvezdara taetra Dušan Kovačević nada se da će u maju moći da nastave probe dveju predstava već započetih predstava, ali sumnja da će ih i premijerno izvesti do kraja ove sezone.

– Kako stvari sada stoje, veća okupljanja neće sigirno biti dozvoljena do jeseni, posebno u zatvorenim prostorima. Ako su fudbalske utakmice odložene, odnosno planira se igranje bez publike, samo uz televizijske prenose, znači da je opreznost velika i da će se to odnositi i na sve pozorišne i filmske projekcije – rekao je Kovačević za Nova.rs i dodao da će se spremati kao da naredna sezona počinje u septembru, ali će je pomeriti ako za to bude bilo potrebe.

Dušan Kovačević, Foto:Vesna Lalić

Direktor Ateljea 212 Novica Antić očekuje da će, uz dalja popuštanja mera, sa radom moći da počnu tokom leta.

– Vidim da su Nemci tek za kraj godine najavili otvaranje pozorišta i bioskopa, tako da svi još ispipavamo teren. Imamo neke spremne varijante za leto i za narednu sezonu ako se bar delimično pozorišta otvore od septembra, makar za neke kamernije komade – kazao je Antić.

Odlučni u nameri da „ne ostave pozorište samo na projekcijama snimaka starih predstava na internetu“, u Ateljeu 212 su spremni da igraju i tokom uobičajne letnje pauze.

– Razmišljamo o tome da možda na otvorenom igramo predstave, ali to moraju sva pozorišta da se dogovore. Biće ljudi u gradu. Neće svi, kao ranijih godina, otići na odmore čak i ako se sredi situacija, a glumci su raspoloženi da igraju manje predstave – rekao je Antić, dodajući da sve, ipak, zavisi od epidemiološke situacije.

Nakon 1. maja, kako je najavio, razmotriće mogućnost da krenu sa probama manjih predstava za scenu „Petar Kralj“, koje ne iziskuju prisustvo velikog broja ljudi, kako bi na jesen izašli sa premijerama.

Atelje 212 je obustavio igranje predstava dva dana pre premijere predstave „Dabogda te majka rodila“, prema romanu Vedrane Rudan, u režiji Tatjane Mandić Rigonat. Publika će tu predstavu ipak moći da gleda isključivo u sali zbog zahtevnog dekora i velikog ansambla.

– Mislim da ćemo moći da je gledamo od jeseni, makar svako drugo mesto morali da ostavimo slobodno – rekao je Antić.

Bitef teatar je, prema rečima direktora Miloša Latinovića, spreman da odmah po okončanju vanrednih mera nastavi sa radom.

– Ali nisam siguran u spremnost onih bez kojih teatra nema, a to je publika. Pozorište je u velikom problemu i čini mi se da mnogi toga nisu svesni. Pozorište – to je jednom, a tom jedinstvenom i neponovljivom događaju mora neko da svedoči. Bez publike nema teatra. I tu nema zamene kroz medije. Cikorija nije kafa – naglašava Latinović.

Bitef teatar je trebalo tokom leta da gostuje u Sloveniji, Hrvatskoj, Crnoj Gori i na nekoliko domaćih festivala, ali sada je to, napominje Latinović, pod znakom pitanja.

Latinović očekuje da će igrati predstave tokom leta po Srbiji i najavljuje nastavak rada na predstavi “Seks, komunizam i nasilje”, koju su sa rediteljem Bojanom Đorđevim započeli sredinom marta.

U Narodnom pozorištu su nam nezvanično rekli da bi u maju trebalo da krenu sa probama.

Radivojević: Teško je igrati pod maskama

U pozorištima za sada ne znaju kako će se odvijati probe i koje će mere morati da se primenjuju.

– Svakako ćemo biti u obavezi da zaposlenima obezbedimo dovoljan broj maski, rukavica, dezinfekcionih sredstava, da se vrši dezinfekcija zgrada određenom dinamikom. A prva mera, kroz koju smo već prošli, biće ograničenje broja ljudi na probama. Ako bude bilo novih mera, poštovaćemo. Mi smo spremni na to, posebno što naši projekti nisu gabaritni. Videćemo, na probama će sigurno morati malo da spuštaju maske. Teško je igrati pod maskama, ali držaćemo neku distancu. Prilagodićemo se situaciji – rekao je Radivojević.

Važno je, naglašava, da ljudi budu odgovorni i da svi vode računa o svom zdravlju i ne ugrožavaju ni sebe ni druge.

– Podržavam i zdravstvene kartone za prelaz preko granice, što će za nas biti vrlo važno upravo zbog koprodukcija na kojima planiramo da radimo – dodao je Radivojević.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar