U zvaničnom programu ovogodišnjeg Internacionalnog filmskog festivala u Torontu, svetsku premijeru će imati dugoočekivani povratnički film Mladena Đorđevića ‘’Radnička klasa ide u pakao’’.
Priča filma prati grupu bivših radnika fabrike, nedavno zatvorene u sumnjivoj privatizaciji, koji u borbi za pravdu, lično dostojanstvo i goli život, pribegavaju natprirodnom.
Glavnu ulogu u filmu tumači Tamara Krcunović, a u drugim većim ulogama su Leon Lučev, Momo Pićurić, Ivan Đorđević, Lidija Kordić, Mirsad Tuka, Szilvia Krizsan, Olivera Viktorović,
Tomislav Trifunović i Dobrila Stojnić.
Festival u Torontu jedan je od najznačajnijih svetskih festivala poput filmske smotre u Kanu, Veneciji, Berlinu i Sandens festivala. Interesantno je da će se film naći u sekciji “Ponoćno ludilo”, koja predstavlja ‘’divlje’’ filmove koje karakteriše autorski pečat reditelja, a poseduju i elemente trilera ili horora. U prethodnim godinama, ova sekcija je predstavila filmove Gaspara Noea, film ‘’Veštica iz Blera’’, a prošlogodišnje izdanje otvorio je film ‘’Weird: The Al Yankovic Story’’ sa Deniel Redklifom.
Film ‘’Radnička klasa ide u pakao’’ je prvi film sa Balkana u ovoj sekciji, a predstavljajući film, Selektor Piter Kuplovski je rekao:
“Ove godine, program Ponoćno ludilo se vraća u veličanstvenu salu pozorišta Royal Alexandra, a predstaviće i dve savremene satirične provokacije – filmove ‘’Naga’’ iz Saudijske Arabije i ‘’Radnička klasa ide u pakao’’ iz Srbije – dve zemlje koje debituju u ovoj sekciji. Širok spektar ukusa će biti zadovoljen ovogodišnjom selekcijom!’’
“I moj četvrti dugometražni film, kao i prethodni, bavi se ljudima i grupama koji su gurnute na marginu ili su tamo svojom voljom. Margina im zapravo omogućava slobodu. Kroz ovaj film
govori glas skrajnutih i potlačenih”, izjavio je reditelj Mladen Đorđević i dodao: “velika mi je čast što sam deo kultne selekcije Midnight Madness, veoma bitnog dela festivala u Torontu. Za sada naše sastanke moramo da držimo noću, ali uskoro ćemo izaći na svetlost dana.’’
Bonus video: Dragan Bjelogrlić o filmu „Čuvari formule“