Grupna izložba „Pogled u neočekivano“ sa delima 146 savremenih umetnika različitih generacija iz zemlje i regiona, kao i samostalne izložbe Jane Stojaković „Nova segregacija“ i Nikole Govedarice "Krici škarta" biće otvorene do kraja nedelje u izlagačkim prostorima Udruženja likovnih umetnika Srbije, saopšteno je iz ULUS-a.
Otvaranje izložbe „Nova segregacija“ Jane Stojaković najavljeno je za 17. februar od 19 sati u Galeriji ULUS u Knez Mihailovoj ulici. Jana Stojaković masterirala je likovne umetnosti na Čelsi koledžu za umetnost na londonskom univerzitetu, a trenutno je na doktorskim studijama na Fakultetu umetnosti u Beogradu. Bila je stipendistkinja Ministarstva kulture (2004-2005) i stipendistkinja Fonda za mlade talenete (2005-2006), a izlagala je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu.
U fokusu njene izložbe „Nova segregacija“ je tema posthumanizma, a umetnica kroz različite radove (u hiperrealističkom ključu) ispituje „antropološke metamorfoze tela“ koje se uspostavljaju „putem zajedničkog iskustva rada i novih tehnologija koji imaju konstitutivne učinke i ontološke implikacije“, navodi se, između ostalog, u katalogu izložbe.
U Umetničkom paviljonu „Cvijeta Zuzorić“ je 18. februara od 18 sati najavljeno otvaranje grupne izložbe „Pogled u neočekivano“, sa oko 200 dela 146 umetnika različitih generacija, rođenih između 1940. i 1998. godine. „Pogled u neočekivano“ (samo)organizuje Slikarska sekcija ULUS-a, a kustoski je projekat tima umetnika okupljenih oko ove izložbe. Dominantan medij je slika, ali su zastupljeni i fotografija, grafika, crtež, digitalna grafika, akvarel, kolaž, keramika sa printom, video, instalacija u prostoru i 3D crtež, navodi se u najavi izložbe.
Izložba nema revijalni karakter, ističu organizatori, već je „tematski kontekstualizovana“, a umetnici, kroz različite tematske okvire i likovne poetike skreću pažnju na važne aspekte savremenog života: medijsku manipulaciju, ekološko zagađenje i elementarne nepogode, digitalnu i tehnološku determisanost, transhumanizam, odnose među polovima, starenje, alkoholizam, „socijalno distanciranje“, uticaj elita na život običnih ljudi, ukidanje Železničke stanice u Beogradu, položaj savremenih umetnika, kao i značaj stvaralaštva, položaj žena, kovid 19, pobune…
Izložba je otvorena do 11. marta, a u pratećem programu je tribina posvećena umetnicama, povodom 8. marta.
U isto vreme, 18. februara od 18 sati, u Maloj galeriji paviljona „Cvijeta Zuzorić“ najavljeno je otvaranje samostalne izložbe Nikole Govedarice pod nazivom „Krici škarta“.
„Ovo interdiscipinarno umetničko istraživanje umetnika Nikole Govedarice inspirisano je poljuljanom ravnotežom između čoveka i mašine u veštački stvorenoj sadašnjici (industrijskoj utopiji) u kojima obiluju proizvodi postindustrijskog potrošačkog društva“, navodi se u najavi izložbe i dodaje da su kao početna polazišta poslužile knjiga Rozalind Kraus „Besformnost: vodič za korisnike” i „Gi Deborovskim teorijama o društvenoj raznolikosti i razvitku socijološke otuđenosti u savremenom društvu“, a cilj je „preispitivanje mesta koje tehnologija sadrži u našim svakodnevnim životima, prizivajući rušenje barijera, granica i omeđenih prostora između tehnologije i ljudi“.
Nikola Govedarica diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Trebinju 2013. godine, a masterirao teoriju umetnosti i medija na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Trenutno je doktorand završne godine na Univerzitetu u Beogradu, a ovo mu je peta samostalna izložba.
Sve tri izložbe mogu se pogledati svim danima osim ponedeljka, do 19 sati, a obavezna je primena protivepidemijskih mera, podsećaju iz ULUS-a.