Zlatni toranj za film "Nada", Foto: Igor Irge

"Zlatni toranj" za najbolji film 27. Festivala evropskog filma Palić dodeljen je norveško-švedskom ostvarenju "Nada" u režiji Marije Sedal, saopštio je danas žiri u bašti bioskopa "Abazija" na Paliću.

„Ovaj film nas je na iznenađujući način dirnuo sirovošću kojom je pristupio svojoj temi, a pritom nikada nije bio jeziv. Takođe, očarao nas je svojim toplim prikazom šire porodice i njihovim odgovorom na najrazornije vesti koje jedna porodica može primiti“, stoji u obrazloženju žirija, koji je radio u sastavu filmska selektorka iz Nemačke Mišel Keri (predsednica), reditelj i scenarista Igor Ivanov (Severna Makedonija) i reditelj i scenarista Goran Radovanović (Srbija), nakon što je pogledao 12 filmova u Glavnom programu.

„Palićki toranj“ za najbolju režiju dodeljen je Agnješki Holand film „Šarlatan“, snimljen u češko-irsko-poljsko-slovačkoj koprodukciji.

„U svojoj petoj deceniji filmskog stvaranja, Agnješka Holand, neumorno posvećena, nastavlja da secira evropsku istoriju 20. veka. Ona se nenametljivo bavi mnogim temama – misterioznim ubistvom, istorijskim dramama, kultom ličnosti u vidu prirodnog iscelitelja – i time preseca nekoliko vremenskih razdoblja i političkih doba, od kapitalizma preko fašizma do totalitarizma u Čehoslovačkoj. Sve to upućuje na velikog filmskog stvaraoca“, istakao je žiri.

Goran Radovanović, Foto: Igor Irge

 

Specijalno priznanje žiri je dodelio nemačko-ukrajinsko-britanskoj koprodukciji „DAU.Nataša” u režiji Ilje Kržanovskog i Jekaterine Oertel zbog „neobuzdanog prikaza odnosa žrtve i tlačitelja, vlasti i pojedinca i mašinerije totalitarne države“, ocenivši da je to deo šireg DAU projekta koji je „potpuno bez presedana u istoriji kinematografije“.

Žiri takmičarskog programa „Paralele i sudari“, u kome su bili filmski kitičari Jelena Đurović (predsednica), Greg De Kjur džunior  i Zoran Janković, pošto je odgledao 10 filmova najboljim je proglasio poljsko ostvarenje „Ubij, pa napusti grad“ u režiji Marijuša Vilčinskog.

„Pobednički film ima smelosti, ne samo u načinu na koji umetnik koristi tehnike ʻlow fiʼ animacije već i zbog rešenosti da napusti racionalnu linearnost. Poput riba i ljudskih tela koji su u filmu odabrani, isečeni i priređeni ili za masovno konzumiranje ili za večito zatočeništvo, reditelj nam tako nudi svoje telo i dušu kao umetnički materijal. Marijuš Vilčinski bi možda mogao pripadati toj uzvišenoj tradiciji grada Lođa čiji su predstavnici i Andžej Vajda i Roman Polanski. Ovim debitantskim dugometražnim ostvarenjem Vilčinski je trijumfalno položio test pred publikom, a od njega u budućnosti možemo očekivati jedinstvene kinematografske dragocenosti“, navedeno je u obrazloženju.

FIPRESCI žiri u sastavu: beloruski filmski kritičar Anton Sidorenko, turska filmska kritičarka Esin Kučuktepepinar i španski filmski kritičar Viktor Paz Morandeira (predsednik), nagradu za najbolji film u Glavnom programu dodelio je poljsko-švedskom „Znoj” u režiji Magnusa von Horna ocenivši da „svojom suptilnom opservacijom mlade influenserke i ljudi oko nje na društvenim mrežama, pažljivo prikazuje, kako realno tako i virtuelno, vrednosti našeg vremena tokom krize“.

„Težeći intimnosti, kamera ne otkriva gledaocima istinu već konstantno prati junakinju naglašavajući egzistencijalni pad, suptilno i bez osude“, istakao je žiri.

Festivala evropskog filma Palić završava se večeras, a od 12. septembra u bioskopu „EuroCinema” i „Art bioskopu Lifka” u Subotici, kao i bioskopu „Abazija” na Paliću, prikazano je više od 100 filmova iz svih krajeva Evrope, u 15 različitih selekcija i programskih celina, uz poštovanje svih mera za suzbijanje virusa korona.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar