Opština Crveni Krst, u čijoj je nadležnosti niška Tvrđava, naložila je Nišvilu da ukloni reklamne eksponate ispred Nišvil džez muzeja - folksvagen „bubu“ iz 1968. godine, trabant sa oslikanim zvezdama prethodnih izdanja Nišvila među kojima su Candy Dulfer, Solomon Burke, Josh Stone, The Blues Brothers, Al Di Meola i drugi, klavir, saksofon i kontrabas od stiropora, saopštio je danas direktor Nišvila Ivan Blagojević.
On je kazao da je u obrazloženju Komunalne inspekcije opštine Crveni krst napisano da pobrojani eksponati predstavljaju „opasnost visokog komunalnog rizika“.
„Mnogi izvođači slikali su se sa ovim eksponatima i izrazili opšte oduševljenje konceptom unutar i ispred muzeja“, rekao je Blagojević i podsetio da je muzej u Nišu jedini džez muzej u Srbiji.
Prema njegovim rečima, Komunalnoj inspekciji opštine Crveni krst zasmetala je i montažna stepenasta bina koja tokom godine i nezavisno od festivala, služi za održavanje pozorišnih predstava i koncerata mnogim bendovima i horovima.
Tokom Nišvila, dodao je, to je „Youth stejdž“ gde nastupi 40 mladih grupa, a taj program već godinama podržava i Delegacija Evropske unije u Srbiji.
„Nišvil će ponuditi da ubuduće plaća opštini Crveni Krst zakup prostora ispred muzeja za sporne eksponate, kako bi turisti mogli da nastave da uživaju u njima. Nišvil je već uklonio festivalske banere, kako je naloženo od strane inspekcije“, rekao je Blagojević.
On je podsetio da je pre džez muzeja na istom prostoru bila kafana, a vlasniku je bilo dozvoljeno da tu drži letnju baštu sa harmonikašem.
Blagojević je takođe podsetio da Nišvil već plaća gradu mesečni zakup prostorija za muzej, za razliku od, recimo, Fudbalskog kluba Radnički koji ne plaća zakup stadiona, odnosno, rukometnih, odbojkaških i košarkaških timova, koji ne plaćaju zakup hale Čair.
„Nije potrebno posebno naglašavati da je ovakav vid muzejske delatnosti neprofitabilan i svrha je pre svega promocija grada Niša kao značajne kulturno–turističke destinacije“, rekao je direktor Nišvila.
On je u saopštenju za medije apelovao da grad Niš u saradnji sa Zavodom za zaštitu spomenika kulture predvide i sanaciju bedema iznad samog muzeja, jer, kako je kazao, tokom svake kiše propušta velike količine vode koja se sliva u muzej, baš kod Koridora Miše Blama, čiju kolekciju je poklonila Muzeju njegova sestra Nada Blam.
BONUS VIDEO: Zašto je izgradnja muzeja Đorđa Balaševića podelila Novi Sad