Foto: Shutterstock/Vantage_DS

Potreba za novim sadržajima na Netfliksu je povećana, a broj pretplatnika ne raste onako kako su se ponadali u ovoj kompaniji. Pošto se troškovi proizvodnje originalnih sadržaja povećavaju, to bi moglo da znači i poskupljenje pretplate, ocenjuju analitičari.

Priredio: Matija Jovandić

Zahtevi za onlajn zabavom pojačani su kada je svet morao proletos u izolaciju. Ali kako Netfliks posluje nakon tog inicijalnog vetra u leđa? Novinari BBC-a primetili su pet načina na koje je virus promenio ovu platformu, firmu koja stoji iza nje, pa i sadržaj koji dolazi do gledalaca.

1. Korisnika je manje nego što su u Netfliksu očekivali

Sudeći po najnovijim rezultatima, Netfliks je imao samo 2,2 miliona novih pretplatnika u tri meseca, zaključno sa 30. septembrom, pošto je talas zahteva za njihovim uslugama opao sa opadanjem pandemije. Iako su znali da će rast verovatno biti usporen, konačna cifra pokazala se manjom od prognozirane u julu. Očekivali su da će biti bar 2,5 miliona novih korisnika, zbog čega je vrednost deonica ovoj firmi opala za pet odsto. „Onlajn žurke su privedene kraju“, primetio je analitičar Paolo Peskatore. Međutim, iz Netfliksa su podsetili investitore da i dalje postoji mogućnost da se dostigne rekord od 34 miliona novih pretplatnika u 2020. godini, odnosno više od 200 miliona ukupno.

2. „Stara garda“ – novi hit

Film „Stara garda“ sa Šarliz Teron u produkciji Netfliksa gledali su pretplatnici u 78 miliona domaćinstava u prva četiri meseca od premijernog prikazivanja, čineći ga najpopularnijim naslovom ovog kvartala. Kako je saopšteno iz Netfliksa, popularna su bila i ostvarenja „Enola Holms“ (76 miliona), „Projekat: Moć“ (75 miliona) i „Kabina za ljubljenje 2“ (66 miliona). To, pored ostalog, ukazuje i na potrebu za kvalitetnim novim sadržajima.

3. Tržišta van Amerike su ključna

Broj pretplatnika Netfliksa iz sveta već je premašio broj onih u SAD-u, a rast u zemljama preko okeana se nastavlja. U poslednjem kvartalu, najveći rast broja novih korisnika zabeležen je u regionu Azija-Pacifik, gde je upisano više od milion pretplatnika – skoro polovina od ukupnog broja. Međutim, kompanija i dalje ubira najveće prihode po pojedinačnom korisniku u Americi, tako da im je usmerenost na domaće tržište ključna, posebno pošto im se približila konkurencija u vidu Diznija i HBO-a.

4. Trka za više sadržaja

Manje filmova i serija zbog uvođenja izolacije proletos usmerila je poglede ka tome šta će i kako će Netfliks i njihovi konkurenti pribaviti nove sadržaje da bi zadržali već postojeće pretplatnike. Netfliks je umirio te brige rečima da ostvaruje „dobar i pažljiv napredak“ u produkciji i očekuju da će broj premijerno prikazanih sadržaja dogodine premašiti 2020. u svim kvartalima.

„Veruje se da Netfliks ima koristi od toga što se bioskopi bore za opstanak. Međutim, publika koja ostaje kod kuće brže i pregleda sadržaje, pa će se i troškovi proizodnje novih povećati, što bi moglo da dovede to toga da i pretplata poskupi. Originalni sadržaji bi mogli da zadrže pretplatnike, ali to i košta prilično. Ako se očekuje da će korisnici brže konzumirati sadržaj, i rupa u protoku novca će se u teoriji povećati“, ocenila je analitičarka Sofi Lund-Jejts.

5. Manja produkcija je doprinela povećanju profita

Kompanija je prijavila rekordnih 790 miliona dolara dobiti u kvartalu, što znači da su prihodi povećani na 6,4 milijardi dolara. To je delimično zbog razlike u odnosu evra i dolara, ali iz Netfliksa su izjavili i da je profit povećan i zahvaljujući tome što je privremeno bila usporena produkcija novih sadržaja. Drugim rečima, moglo bi da se dogodi da pretplata na Netfliks ne poskupi, ali i da gledamo manje novih sadržaja.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar