Povodom završetka 153. sezone, u nacionalnom teatru održana je konferencija za novinare na kojoj su v. d. upravnika Svetislav Bule Goncić i direktori Drame, Opere, Baleta i Muzeja, sumirali rezultate i najavili planove za narednu godinu.
Goncić je naglasio da je najvažnije da su uspeli da se izbore s izazovima tokom teškog perioda zbog pandemije:
– Narodno pozorište je ogroman organizam koji u svom sastavu osim sektora Opere, Baleta i Drame, ima veliki tehnički sektor i da bi se izvodili kvalitetni programi moramo to da održavamo. Zato smo preduzeli nekoliko koraka, a jedan od njih je dogovor sa Beogradskim toplanama sa ciljem da pređemo na koncept daljinskog grejanja i prekinemo korišćenje prljavih tehnologija. Počeli smo od naših radionica, koje su nam neophodne, a sada smo pri kraju povezivanja glavne zgrade koja ima 18 hiljada kvadrata. Bavimo se ozbiljno tehnikom a sve u cilju kvalitetnog programa. Čekaju nas veliki izazovi u godini koja je pred nama, i ostaje nam prioritet da sačuvamo ljude, da brinemo o onima koji odlaze u penziju koji su gradili ovo pozorište i da damo šansu mladim umetnicima.
Direktorka Drame Molina Udovički Fotez ukazala je da su imali 183 predstave:
– Održali smo devet premijera i od toga nekoliko kapitalnih komada kao što su Ibzenova „Nora“, potom „Godine vrana“ Siniše Kovačevića i „Rat i mir“, koji počiva na izvanrednoj dramatizaciji i režiji i mladim glumcima. Sigurna sam da ovakve zahtevne produkcije malo ko ima u regionu. Učestvovali smo i na festivalima uz veliko interesovanje publike, što nam je pružilo uverenje da će naše predstave dugo živeti.
Direktor Opere Nikola Mijailović je podsetio da su ove sezone imali dve premijere – „Don Kihota“ Žila Masnea i dečje opere „Snežana i sedam patuljaka“ Dragana Karolića koja je naišla na izuzetan prijem.
– I posebno mi je drago što se publika uželela operskih predstava. Imali smo dosta gostovanja naših umetnika koji nisu nastupali na našoj sceni godinama, kao što su slavni bariton Željko Lučić, naš najuspešniji tenor Zoran Todorović, mecosoporani Milijana Nikolić i Sanja Anastasia. Drago mi je i što smo predstavili mlade nade opere kao što su Vesna Đurković i Stevan Karanac. Počeli smo probe Pučinijeve opere „Turandot“ koja nije bila na repertoaru od pedesetih godina prošlog veka a kuriozitet je da će reditelj biti Marko Pavle del Monako – rekao je, između ostalog, Mijailović.
Ana Pavlović, umetnička direktorka Baleta, istakla je da je veliki potez bio taj što je novi upravnik podelio sektorske funkcije na umetničke i izvršne i tako omogućio operativniji i efikasniji rad.
– Kada sam prihvatila da se bavim ovim ovim poslom, ušla sam u petu brzinu, i svi smo trčali zajedno i sprint i maraton. Posebno sam ponosna na 200. izvođenje baleta „Ko to tamo peva“ u koregorafiji Staše Zurovca i što smo posle 18 godina za tu predstavu obnovili kostime u ova teška vremena. Balet „Gospoda Glembajevi“ HNK u Zagrebu je gostovao kod nas a mi smo nedavno uzvratili posetu i sa „Ko to tamo peva“ doživeli dvadesetominutne ovacije i time maestralno završili sezonu. Nadam se da je ovo početak naše regionalne saradnje. Bili smo u Sarajevu i Banjaluci sa komadom „Sedam smrtnih grehova“ Igora Pastora. I sarajevski balet je gostovao na našoj sceni i te razmene su divne. Podsećam i da smo obnovili balet „Žizela“ za koji smo imali tri različite podele. Sledeća sezona je za nas posebna jer obeležavamo 100 godina našeg baleta i planiramo velike događaje – naglasila je Pavlović i dodala da bi volela da napravi nešto posebno za najmlađu publiku i da je u planu da osnuju Baletski studio za edukaciju mladih.
A Dragan Stevović, direktor Muzeja Narodnog pozorišta, rekao je da su prvi put ove godine imali izložbe van teatra. U Sarajevu su gostovali sa zložbom o Bori Grigorović, a u Šamcu sa postavkom posvećenom kostimografkinji Milici Babić Andrić:
– Radićemo tokom leta, imaćemo opersku čajanku, otvoreni smo za turiste a do kraja godine su u planu tri velike izložbe sa kojima ćemo zaokružiti ovu godinu.
Narodno pozorište u Beogradu je, podsetio je Ratko Rakin, PR ove kuće, ove sezone je redizajnirao sajt, pokrenuli su podkast i ostavili trag na društvenim mrežama. Između ostalog, samo na Instagramu stranica je bez promocije porasla za četiri hiljade novih pratilaca, na Fejsbuku je porast od 38 odsto, dok su mediji aktivnosti nacionalnog teatra sa 4.500 objava.
Bonus video: Bojana Stefanović – Stižu nam nove generacije u Narodno pozorište