Ostvarenje snimano u Beogradu, crne komedije, avanture, trileri, dokumentarac o fudbalskoj legendi, istinite, teške i dirljive priče, samo su neki od filmova koje će se do kraja meseca naći u bioskopskoj distribuciji i na striming servisima.
Tokom februara pred publikom će biti raznovrsna ostvarenja sa novim i odavno etabliranim glumačkim i rediteljskim imenima – od Džonija Depa, koji je u Beogradu snimao delove filma u kome tumači fotoreportersku ikonu Judžina Smita, preko dokumentarca o fudbalskom asu Peleu i novih, sjajnih rola Denzela Vošingtona i Mišel Fajfer, do najbolje uloge u karijeri Entonija Hopkinsa.
Ovo je 10 filmova koje ne bi trebalo propustiti do kraja meseca u izboru britanskog javnog servisa BBC.
Pelé
Voleli ili ne voleli fudbal, razumeli se ili ne u pravila ofsajda, ovaj kompleksni dokumentarac o najboljem fudbaleru svih vremena, Peleu ne treba propustiti. Od tog talentovanog klinca koji je sa 17 godina postao član reprezentacije Brazila i tri puta sa nacionalnim timom svoje zemlje osvajao Svetsko prvenstvo u fudbalu Pele je postao čovek koji je svoju zemlju promovisao u modernu naciju. Ali sve te uloge nosile su veliki pritisak. I to je ono što dokumentarac, koji su režirali Dejvid Trajhorn i Ben Nikols, istražuje.
Reditelji su imali blagoslov 80-godišnjeg fudbalera, čije se svedočenje, uz intervjue njegovih prijatelja i kolega, pojavljuje u filmu. Dokumentarac, koji se od 23. februara strimuje na Netfliksu, postavlja i teška pitanja poput onih zašto Pele nikada nije želeo otvoreno da priča o politici, pa i diktaturi u svojoj zemlji.
Minamata
Judžin Smit bio je jedan od najvećih američkih fotoreportera. Dok je izveštavao sa bojnog polja, tokom Drugog svetskog rata, umalo nije poginuo. Kada se vratio u Ameriku 1971. godine dokumentovao je jednu od najvećih ekoloških katastrofa u toj zemlji – kada je hemijska kompanija Minamata toksični otpad bacala u reku, što je uzrokovalo brojne deformitete i neurološka oštećenja.
U moćnoj drami Endrjua Levitasa, koja je snimana i u Beogradu tokom 2019. godine, Džoni Dep tumači medijskog heroja, a njegova uloga, prema sudu nekih kritičara, „najbolja je u poslednjih 20 godina“.
„Film dobro balansira inspirativnu istinitu priču sa tragičnim kontekstom u stvarnom životu i ističe heroizam običnih ljudi koji su bili i najpogođeniji ekološkom katastrofom“, zapisala je američka kritičarka Džesika Kjang. Premijera je bila juče u SAD i Kanadi, a do kraja meseca ostvarenje će biti prikazano i u Evropi.
The Little Things
Kada je Džon Li Henkok napisao scenario za „The Little Things“ u prvoj polovini devedesetih to je bila savremena crna detektivska misterija. A gotovo tri decenije kasnije Henkok je režirao film koji je u međuvremenu prerastao u dramu, smeštenu u tamno, davno doba kada policija nije imala mobilne telefone i odeljenja za DNK analizu. U filmu igraju tri glumačke zvezde: Denzel Vošington, kao umorni šef policije, Remi Malek kao strogi poručnik i Džered Leto kao glavni osumnjičeni za serijska ubistva u Los Anđelesu.
„Henkok u svom možda i najboljem filmu gledaocima pruža očaravajući triler koji se umnogome oslanja na talenat tri glumačke zvezde“, navodi se u kritici sajta „Poligon“.
Film je već u distribuciji u Americi, dok će u Evropi biti dostupan od 12. februara.
Judas and the Black Messiah
Ova politička drama smeštena je u šezdesete godine prošlog veka u Americi, ali kao da opisuje današnji trenutak. Danijel Kaluja igra Freda Hemptona, koji predvodi „Crne pantere“ u Ilinoisu, a prvi čovek FBI-ja Džej Edgar Huver, koga tumači Martin Šin, zabrinut je da mladi revolucionar ne postane „crni Mesija“. Zato daje zadatak jednom od svojih agenata da ga „neutrališe na bilo koji način“. I taj agent ucenjuje kradljivca automobila da špijunira Hemptona za FBI.
„Nakon ubistva Džordža Flojda prošle godine u Minesoti i policijske reakcije pomislio sam da ovaj film pokazuje na savršen način kako se danas ljudi u Americi osećaju. I zaista mislim da bi većina ljudi trebalo da čuje reči mog junaka“, rekao je nedavno Kaluja. Film Šake Kinga biće od 12. februara dostupan gledaocima u Americi, a dve nedelje kasnije i u Evropi.
Minari
Autobiografska drama Lija Ajzaka Čanga odlično je ocenjena od strane kritike, ali je i „predmet“ kontroverze. Većina dijaloga u filmu je na korejskom jeziku, zbog čega su ga organizatori Zlatnog globusa uvrstili u kategoriju „stranih filmova“. Međutim, ovo ostvarenje je ujedno i priča o američkoj porodici koja radi na maloj farmi u Arkanzasu osamdesetih godina, zbog čega su neki ocenili da je uvredljivo nazvati ga stranim ostvarenjem.
„Ovaj film je sada poput melema, nežna, iskrena priča o jednoj porodici čiji se članovi trude da vole jedni druge najbolje što umeju. Iako detaljno opisuje Čangovo odrastanje kao Korejca u Americi, opet je univerzalno i pokazuje svu snagu ljudskog duha“, stoji, između ostalog, u kritici „Los Anđeles tajmsa“.
Film će od 12. februara početi da se prikazuje u Americi, a krajem meseca i u ostatku sveta.
French Exit
Kada je ova crna komedija prikazana na Njujorškom filmskom festivalu, mnogi su predvideli da se glumici Mišel Fajfer, kojoj je ovo prva glavna uloga posle mnogo vremena, „smeše“ nagrade. Glumica igra Fransis – bogatu, glamuroznu udovicu koja odjednom gubi sav svoj imetak, uključujući i ekstravagantni apartman u Njujorku. Sa malo novca koji joj je ostao, seli se u Pariz. I tu kreću nevolje. Lukas Hedž, koji igra njenog sina samo joj otežava novi život.
Ton filma čas je farsičan, čas dirljiv, a dozu humora daje mačka, koja se gazdarici pridružuje u novom životu i telepatski „komunicira“ sa njenim pokojnim mužem.
Samo filmski prikaz Pariza, kakav nije znan iz turističkih razglednica, dovoljan je da se oda priznanje reditelju Azazelu Džejkobsu, kome je ovo debi na velikom platnu. Film, koji je za veliko platno adaptirao po svom romanu Patrik de Vit, premijerno će biti prikazan 12. febuara u SAD, a 14 dana kasnije u Evropi.
Barb and Star Go to Vista Del Mar
Čitava decenija prošla je od kada su Kristen Vig i Eni Mumolo, kreirale filmski hit „Deveruše“. Nominovane su i za Oskara za ovo ostvarenje. Obe su od tada mnogo radile, Vigova na filmovima „Marsovac“ ili „Čudesna žena 1984“, a Mumolo na televiziji. No, sada su ponovo udružile snage i napisale još jednu komediju, u kojoj i glume.
Igraju „najbolje prijateljice koje su krenule na avanturu kakva se jednom u životu doživljava“. Jer, odlučile su da napuste svoj mali grad na srednjem zapadu Amerike po prvi put u životu i krenu na odmor na Floridu. I slede suze i smeh, a u čitavu priču upetljava se i jedan zlikovac sa namerom da ubije sve odreda…
Ovo je kratak zaplet filma čija će premijera biti 12. februara.
The Father
Ono što je jedinstveno u ovom filmu koji je Florijan Zeler adaptirao od svog pozorišnog komada jeste pristup temi demencije, Film je prikazuje iz perspektive samog bolesnika. Entoni Hopkins igra 80-godišnjaka koji voli što živi sam u svom stanu u Londonu, ali misli da se ljudi i stvari oko njega konstantno menjaju. Tako u nekim scenama njegovu ćerku igra Olivija Kolman, a u drugim Olivija Vilijams.
Film za sada prate izvrsne kritike, kako zbog rediteljevih „kinematografskih trikova“, tako i fantastične glume.
„Poslednji momenti u filmu toliko slamaju srca da su možda među najboljim i najranjivijim glumačkim trenucima u celokupnoj Hopkinsovoj karijeri“, piše u svojoj kritici AV Club.
Film će se od 26. februara naći u bioskopskoj distribuciji u Americi, a od 12. marta u Evropi.
The Mauritanian
Odmah nakon terorističkih napada 11. septembra 2001. godine Mohamed Ould Slahi uhapšen je na porodičnoj svadbi u Mauritaniji, pod sumnjom da je radio za Al-Kaidu. Slahi biva poslat u američki vojni zatvor u bazi Gvantanamo na Kubi, gde iza rešetaka provodi 14 godina. A pritom nije optužen niti za jedan zločin.
Film Kevina Mekdonalda gledaocima nudi sjajnu glumačku ekipu, u kojoj su Tahar Rahim (igra glavnu ulogu, Slahija), Džodi Foster (advokatica zatvorenika) i Benedikt Kamberbač (tužilac koji se bori da Slahi nikada ne napusti Gvantanamo).
„Dug, iscrpljujući ali više nego uzbudljiv film koji udara pravo u glavu“, deo je jedne od kritika ostvarenja koje će od 17. februara biti u evropskim bioskopima.
Falling
Glumac Vigo Mortensen napisao je prvi scenario i ostvario svoj filmski debi kao reditelj. U pitanju je „dragoceno delo, divno snimljeno i montirano, uz fantastičnu rolu veterana Lansa Henriksena. Teška priča o kraju borbe sa demencijom“, zapisao je Piter Bredšo, kritičar „Gardijana“.
A i Mortensen igra u filmu gej muškarca koji u Kaliforniji živi sa svojim suprugom i ćerkom. Henriksen je zapravo njegov otac Vilis, farmer tradicionalnih ubeđenja koji je prinuđen, nakon što je ostao udovac i sa demencijom koja samo progresira, da se preseli kod sina.
Film je od juče u bioskopima u Americi i Italiji, a od 25. februara biće dostupan i u ostatku Evrope.