Martin Skorseze iz karantina: Ne nazire se kraj

Kultura 01. jun. 202013:29
Podeli:
Foto: Printscreen/YouTube/E.Y.O.

Dok čeka da počne snimanje novog filma, „Killers of the Flower Moon“, Martin Skorseze iskoristio je višak vremena da snimi kratki film za Bi-Bi-Sijev serijal „Kultura u karantinu sa Meri Bird“.

Film, traje svega nekoliko minuta i snimljen je skromnom tehnologijom – najvećim delom reditelj je koristio ajfon. Međutim, pružio nam je retku priliku da zavirimo u dom i um jednog legendarnog reditelja koji uzdiše zbog života u zatvorenom, bez kraja na vidiku.

Martin Skorseze (77) je otkrio da je od 13. marta sam u svom domu u Njujorku. U početku je osećao olakšanje što je, zbog korone, morao da ostaje kod kuće, jer je imao previše projekata odjednom. No, onda se prikrala anksioznost i počeo je da brine što „ne radi ništa“. Sada, kaže, oseća mešavinu „olakšanja i slobode“ jer je shvatio da jedino što može da uradi jeste da se potrudi da nekako pregura sve ovo. U samom filmu on deluje opušteno i u prilično dobrom raspoloženju.

Iako nije pomenuo svoj novi projekat punim nazivom, pre nekoliko dana je objavljeno da je potpisao ugovor sa striming platformom „Epl“ za režiranje filma „Killers of the Flower Moon“ sa Leonardom Dikapriom i Robertom Denirom. Film koji je Skorseze opisao kao vestern priča je o nizu ubistava imućnih Indijanaca u Oklahomi tokom dvadesetih godina prošlog veka, kada su na njihovoj zemlji nađeni izvori nafte.

Iako priznaje da ne zna kako će snimanje da izgleda, jednom kada se nađe iza kamere, Skorseze tvrdi da će film već nekako da se realizuje.

Prisetio se, potom, saveta velikog iranskog reditelja Abasa Kjarostamija, koji je preminuo 2016: „Nemoj da radiš ništa što ne želiš“.

Istakao je da niko ne može da zavisi od vremena i da ga je samoizolacija nagnala da shvati koliko je važno da što više vremena provodimo sa onima koje volimo. Kratki film počinje insertom iz napete krimi drame Alfreda Hičkoka, „Krivo optužen“ – koji je delom inspirisao i njegovog „Taksistu“ – a završava se poetskom scenom iz noara „The Killers“ (1946) Roberta Siodmaka, u kojoj dvojica zatvorenika pronalaze utehu u tome što mogu da gledaju u zvezde.

Komentari

Vaš komentar