Prethodnih desetak dana Veneciju su potpuno opkolile najveće svetske filmske zvezde. Timoti Šalame, Hari Stajls, Ana de Armas, Hju Džekman, Katrin Danev, Laura Dern, Adam Drajver, Tilda Svinton, Kejt Blančet, Pol Šreder, Olivija Vajld, Kolin Farel, samo su neke od ikona svetske kinematografije koje su se proteklih dana družila s novinarima i publikom na venecijanskom crvenom tepihu predstavljajući svoje nove filmove.
I sada je došao je trenutak odluke na Venecijanskom filmskom festivalu…
Posle odgledana 23 filma u Glavnom takmičarskom programu žiri 79. Mostre, u sastavu Džulijan Mur (predsednica), Odri Divan, Lejla Hatami, Mariano Kon, Rodrigo Sorogojen, Leonardo Di Kostanco i Kazuo Išiguro, večeras će na svečanoj ceremoniji u Sali grande saopštiti ko će dobiti Zlatnog lava za najbolji film, kojem će sineasti biti dodeljen Srebrni lav za najboljeg reditelja, kome će ići Velika nagrada žirija, a ko će primiti Kup Volpi za najboljeg glumca, odnosno glumicu.
Najneizvesnija je trka za Zlatnog lava za najbolji film, a među rediteljima najviše šansi daje se irsko-britanskom režiseru i scenaristi Martinu Mekdoni za ostvarenje „The Banshees of Inisherin“.
Kada je Kup Volpi za najbolju glumicu posredi, za sada je neprikosnovena Kejt Blančet. Australijska glumica sve je očarala ulogom u novom filmu Toda Filda „Tar“. Iako ostvarenje traje gotovo tri sata i pati od „mnogih rupa“, kako se to moglo pročitati u kritikama, neki od njih, poput recenzenta „Los Anđeles tajmsa“ nisu hteli da se film završi – i to zbog role Blančetove.
U ulozi pionirke – prve žene dirigenta nemačkog simfonijskog orkestra u istoriji i kompozitorke Lidije Tar, koju uprkos uspesima, proganjaju „mračne sile“, glumica razbija sve u „paramparčad“.
Blančetovoj je „za vratom“ glumica Ana de Armas koja igra u jednom od najiščekivanijih filmova godine – „Blonde“ Endrjua Dominika, izmaštanoj hronici unutarnjih turbulencija najpoznatije blondine na velikom platnu Merilin Monro. I dok sam film nije oduševio kritičare, rola Armasove ocenjena je kao bravurozna.
Sineasta Daren Aronofski vratio je novim filmom „The Whale“ (Kit) u orbitu pomalo zaboravljenog glumca Brendana Frejzera. U ovoj storiji o povučenom profesoru engleskog koji pred kraj života pati od gojaznosti i pokušava da, poslednji put, stupi u kontakt s otuđenom ćerkom tinejdžerkom (Sejdi Sink) Frejzer je toliko kupio publiku i kritiku da su svi ocenili da je napravio „ulogu života“, zbog čega mu se smeši nagrada za najboljeg glumca.
„Frejzer je odigrao rolu koju je teško prevazići“, naveo je kritičar „Indi vajera“, a američki glumac tako je oduševio publiku na Lidu da se zbog silnih aplauza na kraju i rasplakao…
Međutim, ozbiljna „pretnja“ Brendonu Frejzeru jeste australijski glumac Hju Džekman. Nakon Oskarom ovenčanog „Oca“ sineasta Florijan Zeler premijerno je u Veneciji predstavio drugi deo svojevrsne trilogije koju je nazvao „Sin“. Igraju Entoni Hopkins, Laura Dern i Hju Džekman. Nakon projekcije na Mostri glumačka ekipa, prevashodno Džekman, nagrađena je desetominutnim ovacijama.
I dok je Venecijanski filmski festival znan po veoma darežljivoj publici, naklonjenoj sedmoj umetnosti, koja njene „pregaoce“ ume dobrano da nagradi, na ovogodišnjem izdanju Mostre ubedljivo najduže ovacije zavredelo je irsko ostvarenje „The Banshees of Inisherin“. Čitavih 13 minuta trajale su stajaće ovacije za ekipu filma scenariste i reditelja Martina Mekdone, u kojem su glavne uloge poverene Kolinu Farelu i Brendanu Glisonu. „Takva je poslastica gledati ponovo nakon ostvarenja `U Brižu` Farela i Glisona, s takvom hemijom koja nije skoro viđena na velikom platnu“, stajalo je u kritici „Varajetija“, u kojoj se Kolinu Farelu čak prognozira, ne samo nagrada za najboljeg glumca u Veneciji, već i prva nominacija za Oskara u karijeri.
Bonus video: 78. Venecija