Poznati časopis “Rolingstoun” objavio je godišnju listu 100 najboljih albuma za 2022. Mi vam sa liste prenosimo prvih 10 .
10.
Wet Leg, “Wet Leg”
Jedan od najboljih novih rok bendova koji su se pojavili u poslednjih pet godina. Ovaj duo sa ostrva Vajt je stekao zasluženi hajp zahvaljujući privlačnim, radosno zajedljivim singlovima poput „Wet Dream“ i „Chaise Longue“. Wet Leg ie ispunio sva očekivanja svojim fantastičnim debijem, u to u kompletu. Devojke ubadaju oštrim melodijama i još oštrijim šalama, nudeći verziju iz 2020-ih mrtvih legendi devedesetih kao što su Pavement i Elastica. „Ne želim da te pratim na „Instagramu/neću da slušam tvoj bend“, poručuju u pesmi „Angelica“. Ovo je bend koji ćemo verovatno pratiti još dugo, dugo.
9.
J-Hope, „Jack in the Box“
Prvi član boy benda BTS-a koji je objavio solo album J-Hope, je visoko postavio letvicu sa “Jack in the Box”, konceptualnim albumom od 10 pesama koji počinje prepričavanjem mita o Pandorinoj kutiji. Poslednja stavka u tom mitskom, haotičnom kontejneru bila je nada, po kojoj je reper dao sebi ime. Prikladan opis, ako je ovaj nagli, beskrajno kreativni debi ikakav pokazatelj. „Ono što zaista želim da kažem je da je album ispunjen mojom dušom i mojom iskrenošću“, rekao je za “Rolingstoun” ranije ove godine. To je jedinstven album, a album je veoma značajan jer će, u smislu muzikalnosti, delovati kao odskočna daska za J-Hopa da ide napred. Nakon ovakvog debija, J-Hopeovi fanovi (novi i stari) mogu biti prilično sigurni da neće biti razočarani njegovom budućom ponudom.
8.
FKA Twigs, “Caprisongs”
“Caprisongs” je otkriće jednostavno zato što pokazuje kako se FKA Twigs, poznata perfekcionistkinja, konačno oslobađa. Ohrabrena svojim koleginicama iz Londona (Pa Salieu, Shygirl, Distopia, Jorja Smith), kao i drugim prijateljima čiji se glasovi pojavljuju u eklektičnom mikstejpu, Twigs uzima svoj neuobičajeni R&B stil i radosno ga raspršuje u pravcu Afropop-a, Dancehall-a, hiper-popa i grimea. Kroz sve svoje nežne introspekcije, razigrane vokalne performanse i vatrene ritmove, projekat obuhvata njen proces ponovnog uzdizanja nakon ljubavnog brodoloma. „Nisam dodatak rok zvezdi, ja sam rok zvezda“, izjavljuje ona na „Which Way“, istini koju je većina sveta već znala, ali koju je ona morala da shvati sama.
7.
King Princess, „Hold on Baby“
„Kako da pišem muziku ako se ne radi o vraćanju nekome?”, pitala se Mikaela Štraus jednom prilikom. Odgovor koji je smislila je “Hold on Baby”, 40-minutna odiseja emocionalnih slomova, introspektivnih tekstova i himničkih refrena koji zvuče kao magična kombinacija Savage Garden i Audioslavea. Ova 23-godišnjakinja možda nije slomljena – kao što je bila na svom debiju 2019, “Cheap Kueen”, ali nadoknađuje to na energičnim stvarima poput „Cursed“ i „Too Bad“. „Kada imate nekoga,“ poručuje nam, „to otvara vaše srce za ideju da ne morate da hodate okolo s težinom.”
6.
Pusha T, „It’s Almost Dry“
Ovaj kandidat za album godine nastoji da pomeri svaku kreativnu granicu, a tu je i lepota jednostavnosti. Četvrti solo album Pusha T-ija ističe se u potonjoj kategoriji. Više od jedne decenije, on je vodio svoju karijeru posle benda Clipse projektima utopljenim u njegovu pobedničku formulu: priča o drogama preko fenomenalnog bita. “It’s Almost Dry” možda je njegova najbolja ponuda do sada. „Just So You Remember” prikazuje ga u Džoker fazonu, dok se on i Jay- Z naizmenično šepure preko „Neck and Wrist“. Kanye i Pharrel su podelili produkciju albuma, dajući Pushi inspirisanu pozadinu da razvije najoštriju kolekciju rima koje ste čuli tokom godine.
5.
Harry Styles, “Harry’s House”
Znate da nije isto kao što je bilo. Harry Styles je smislio ultimativni šablon za moderni pop blokbaster na “Fine Line-u” – ali sa “Harry’s House” , odlučuje da ga iscepa i počne iznova. To je živahan, razigran, živo emotivan zbir pesama o pronalaženju različitih vrsta domova tokom bekstva. On se kreće od gradskog popa u tokijskom stilu („Music for a Sushi Restaurant ”) do disko bljeska („Satelit”) do ošamućene („Grapejuice”). „As It Vas“ je bila intimna i lična, ali je eksplodirala u najuniverzalniji hit godine. Trebalo je šest meseci da ova pesma izađe izvan prvih pet na listama. Ipak, ima isto kucanje srca kao „Matilda“, moćna gitarska balada o gledanju prijatelja kako se miri sa porodičnom traumom.
4.
Rosalía, “Motomami”
Katalonska pevačica već godinama izaziva rasprave o žanru, rasi i kulturi u muzici na španskom jeziku. Ali sa “Motomamijem”, koji ima pesme na više jezika, ona je pružila sve u jednom kao ponosni pop globalista, razmećući se svojom privrženošću Kejt Buš, M.I.A. i Kamaronu de la Isla, na podjednak način. Ovaj album ima dembou, bačatu, bolero, regeton i salsa elemente, i flamenko, naravno. Plus cameo Džejmsa Blejka, Tokische i Weeknda, samo da daju osećaj društva kojem pripada. “Motomami” je takođe pokazao Rozalin lukav humor, slatko potentan glas i nečuven bit. Ona je najuzbudljiviji fuzionista na sceni, tačka.
3.
Taylor Swift, „Midnights“
Zbogom eri albuma “Folklor” i “Evermore”. U ponoć, Taylor Swift je izašla iz šume i otišla u odaju ukrašenu najfinijim zidovima obloženim drvenim pločama i kaučima boje senfa – za odu nesanici koju je samo ona mogla da uhvati. Sintetičarski svetlucavi dragulji kao što su „Maroon“ i „Question…?“ zvuče kao daleki rođaci sa albuma “1989”, osim što je ovo vrsta člana porodice koji voli da se priseća sedamdesetih punih kokaina puštajući pesme Fleetwood Mac-a na njihovom prašnjavom sintisajzeru. To je ploča koja najbolje zvuči kad je slušate od početka do kraja. Ali ako nemate vremena, samo se fokusirajte na tri pesme „Vigilante Shit“, „Bejeweled“ i „Labyrinth“ koje stvaraju euforični niz više od gotovo bilo čega objavljenog ove godine. Šah-mat, ne možete da izgubite.
2.
Bad Bunny, „Un Verano Sin Ti“
Sunčana oda Bad Bunny-a portorikanskim letima je najbezbrižniji projekat ove superzvezde do sada, ali postoji značajna težina u načinu na koji se obara rekord za rekordom. Ovo je postao album sa najviše striminga na Spotifaju kada je prvi put izašao, proveo je više vremena na broju jedan na Bilbordu 200 nego bilo koji drugi album ove godine, i ušao je u istoriju kao prvi album koji je ceo na španskom jeziku, a nominovan je za album godine na dodeli Gremija. Pesme poput „Titi Me Pregunto“ definisale su 2022. godinu, dok su drugi sjajni potezi – „Ojitos Lindos“, „Otro Atardecer“ , otkrili da Bad Bunny roni u blistave indi vode i ponovo izranja na površinu sa prekrasnim otkrićima.
1.
Beyoncé, “Renaissance”
Beyonsin zapanjujući solo povratak sa “Renaissance” bio je muzički vrhunac godine. Bio je to trenutak kada je univerzalno priznanje kritičara za njen rad bilo u skladu sa glavnom pesmom – njenim prvim „broj jedan“ hitom u više od decenije, sa zanosno trijumfalnim klavirom na „Break My Soul“. Na albumu ona bez stida slavi zadovoljstvo crnaca u svom mnoštvu i ilustruje tu temu sa desetinama semplovanih glasova i zvukova, cenjenih gostiju (Grace Jones!), i odjeka globalnih klupskih stilova prošlosti i sadašnjosti. Kao što je za nju uobičajeno, ona oblaže album sa dovoljno totema da podstakne milion razmišljanja i disertacija. Ipak, takođe je moguće jednostavno igrati i vibrirati uz muziku. Ovo je Beyoncé na svom radosnom vrhuncu. Uživajte u kraljici i u njenom najboljem izdanju.
Bonus video: Četiri decenije od albuma „Lišće prekriva Lisabon“