Frensis Ford Kopola reditelj je nekih od najvećih filmova svih vremena, počev od trilogije "Kum", preko "Prisluškivanja", do "Apokalipse danas". U intervjuu za emisiju "Extraordinary" na američkoj mreži CNN, čiji domaćin je Farid Zakarija, govorio je o svom sledećem filmu "Megalopolis", a tom prilikom prisetio se legendarnog Dušana Makavejeva i otkrio jedan savet koji mu je naš reditelj dao, a koji će pamtiti zauvek.
Slavni reditelj se sprema za snimanje „Megalopolisa“, za koji je pisao i scenario, a kako je otkrio, radnja je smeštena u Njujork, pre 11. septembra, gde arhitekta pokušava da stvori utopiju u gradu. Film će biti ep velikih razmera i ostvarenje njegove dugogodišnje ambicije „da napravi veliko delo koristeći sve što je naučio tokom svoje duge karijere“. Ovo ostvarenje još je opisao i kao epsku priču o političkim ambicijama, genijalnosti i suprostavljenoj ljubavi.
Upitan o načinu na koji snima filmove i kako razvija radnju, Kopola je rekao:
Dobro jutro. Evo nešto savršeno. Frensis Ford Kopola o Makavejevu: “Jedan divni reditelj, Dušan Makavejev, jednom mi je rekao da reditelj treba da najbolju stvar u svom filmu stavi na kraj, drugu najbolju na početak, a treću u sredinu. Uvek sam mislio da je to zaista pametno“ pic.twitter.com/uQ1if7mSeg
— Milos Milic (@MegaLosh) September 6, 2022
– Jedan divan reditelj Dušan Makavejev, rekao mi je jedno dobro pravilo: kada snimite sve stvari, odlučite šta je najbolja stvar koju imate, druga najbolja stvar i treća najbolja stvar. Uzmite najbolju stvar koju imate i učinite je krajem filma, a drugu najbolju stvar učinite početkom filma, a treću stavite između!
Naravno, kako je dodao, želite da osvojite publiku u toj prvoj sceni, ali to nije toliko važno, koliko ono što želite da uradite na kraju filma, kad želite da odu sa nečim divnim, jer će onda reći svim prijateljima da pogledaju film.
– Kraj se računa dvostruko u odnosu na bilo koji drugi deo filma – istakao je Kopola.
Dušan Makavejev je rođen 1932. u Beogradu. Pedesetih godina jedan je od najistaknutijih kinoklubaša, kada nastaju njegovi prvi filmski uradci među kojima i horor „Pečat“ (1956) u kojem igra Jovan Ćirilov. Neka od najznačajnijih ostvarenja Makavejeva su igrani filmovi „Čovek nije tica“ (1965), „Ljubavni slučaj ili tragedija službenice PTT“ (1967) i „Nevinost bez zaštite“ koji je osvojio Srebrnog medveda i nagradu međunarodne kritike. Najprovokativniji je svakako „W. R. Misterije organizma“ koji je bio bunkerisan 16 godina (od 1971. do 1987) dok je naredni „Slatki film“ koji je snimio u Americi bio nekoliko godina zabranjen i u Velikoj Britaniji, podseća „Citymagazin„.
Na pitanje novinara ko je najbolji glumac sa kojim je ikad radio, Kopola je odgovorio bez dvoumljenja da je to Marlon Brando koji je za njega bio apsolutni genije filma.
Bonus video: Pola veka Kuma šta je tajna dugovečnosti