1Covek_protiv_masine_1999_2015_akril_na_platnu_120x120cm. Era Milivojević i njegovo delo
Era Milivojević i njegovo delo Foto: Promo/ Galerija b2

Otvaranje izložbe ”Život kao umetničko delo. Era Milivojević” u galeriji B2, je zakazano za subotu, 12. marta u 19 časova. Postavka traje do 8. aprila. 2022.

najava izložbe Život kao umetničko delo. Era Milivojević /galerija b2/19h/12.3.2022
Izložba Život kao umetničko delo Foto: Promo/ Galerija b2

Galerija B2 u četvrtoj izlagačkoj sezoni bavi se temom proširenog polja umetničkog predmeta. Prva izložba u 2022. pokazuje rad gde ne postoji granica koja odvaja umetnika od njegovog dela. Postavkom ”Život kao umetničko delo. Era Milivojević”, podsećamo se na život i stvaralaštvo ovog autentičnog i nadasve neshvaćenog autora domaće umetničke scene, kaže se u saopštenju.

Izložba Život kao umetničko delo Foto: Promo/ Galerija b2

Kako je sam rekao u jednom od intervjua, tokom studija na Fakultetu likovnih umetnosti naslikao je svega dve slike. Ono što je tada ali i kasnije karakterisalo njegov rad je ogromna energija i tvrdoglava doslednost kojom je pristupao izvođenju svojih dela. I upravo to se i može videti na ovoj izložbi koja obuhvata, dela iz kolekcije Lazara Sakana, Šahovska polja, frotaže malih formata, Oblepljeno ogledalo, snimak akcije Oblepljivanje ogledala iz Muzeja Smedereva nastao 2015. godine, sliku Konj vlasništvo Ljube Gligorijevića kao i foto dokumentacija autora Milana Jozića, ali i mnogobrojne, sada već istorijske kataloge iz Doma omladine i SKC-a.

Jedan od najznačajnijih i najkompleksnijih radova iz ranog perioda (1971) je čuveni performans Ogledalo (lepljenje ogledala). Rad se sastojao iz tri segmenta: lepljenje ogledala selotejp trakom pri čemu ovaj predmet postepeno gubi svoju primarnu funkciju i postaje ready-made; intervencija selotejpom na kopiji Mikelanđelovog roba u kome tokom umetničkog rada skulptura postaje kopija -kopije; i na kraju, oblepljivanje Marine Abramović, njeno „mumificiranje“ trakom i pravljenje „žive skulpture“. Erin pristup novim umetničkim praksama je bio jedinstven i osoben. Za razliku od svojih kolega, Era je kao ključni element svog umetničkog credo koristio humor i imaginaciju, dajući svojim radovima određenu ezoteričnu notu.

Bonus video: Marija Nenezić – Žena, majka, kraljica

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar