Izložba "U svim pravcima" Andreje Krstića - Chenipea biće otvorena danas u 19 sati u Galeriji Udruženja likovnih umetnika Srbije u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu, najavljeno je iz ULUS-a.
Radovi za ovu izložbu nastali su u poslednje četiri godine i predstavljaju testiranje novih ideja u već oprobanim materijalima – bojenom medijapanu i slikanoj zidnoj površini. Plan umentika je da prvog dana izložbe oslika centralni zid galerije, čime i u bukvalnom smislu, uvodi uličnu umetnost u ekskluzivni galerijski prostor. Pozicioniranje slike u odnosu na izlog galerije i mogućnost njenog sagledavanja i spolja i iznutra, te samog postupka nastanka dela – od skice do krajnjeg rezultata, daće šansu posmatraču da se upozna sa procesom nastanka dela. U pitanju je kombinacija zidne slike i zidne skulpture koja će dati novu dimenziju kako samom radu, tako i galerijskom prostoru u koji će rad biti izveden, navodi se u najavi izložbe.
Andreja Krstić – Chenipe (28) rođen je u Beogradu, gde je završio master studije zidnog slikarstva 2017. godine na Fakultetu primenjenih umetnosti u klasi profesora Nikole Božovića. Tokom studija bio je stipendista Ministarstva prosvete, a nakon mastera dobio je stipendiju za jednogodišnje studije tradicionalne vizuelne umetnosti na Institutu Seni Indonesia u Denpasaru na Baliju, u Indoneziji. Član je ULUS-a i ULUPUDS-a od 2017 godine, a izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu.
„Najviše me motiviše rešavanje samozadatih likovnih problema, inspirisan sopstvenom imaginacijom i ličnim doživljajem okruženja. Proces rada čija je suština prelazak medija u medij i ponovo medija u medij, od početnog motiva koji je uvek konkretan prizor ili pojam, rezultuje u svom krajnjem obliku-delima, koja u velikoj meri postaju apstraktna. Viđen ili doživljen prizor (Arktički krug, sante leda Grenlanda, Finsko nebo, Balinežanski crni pesak) stvaraju osećaj beskraja i čiste slobode. Naziv izložbe ‘U svim pravcima’ definisao je proces nastanka svih dela – razgrađivanje prizora na geometrijske forme i ponovno građenje u apstraktnoj kompoziciji. Cilj ove instalacije je da posmatrač u bukvalnom smislu odluta ‘u svim pravcima’ u sopstvenom doživljaju umetničkog dela ispred koga se nalazi. Time se posmatraču pruža mogućnost da stvori svopstvenu priču i doživi ga subjektivno“, navodi umetnik u svom iskazu o radu.