Foto: Galerija Novembar

Grupna izložba “Desiring Machines”, koja predstavlja svojevrstan odgovor na opsesivnu povezanost čoveka sa objektima digitalnog doba, otvorena je galeriji "Novembar" u Beogradu.

Postavka obuhvata radove Ivane Bašić, Nataše Teofilović, Marije Avramović i Sem Tvidale, Boštjana Čadeža, Milene Milosavljević, Gorane Bačevac, Orjena Đurića i Adriena Ujhazija.

Posetioci mogu da otkriju kakva je veza između klasja pšenice u formalinu i zagađenja, ali i da upoznaju robota koji sam crta, delo umetnika Boštjana Čadeža.

– Iako želiš veštačkom inteligencijom i algoritmima da stvaraš nove slike, trebaju ti podaci koje stvaraju ljudi. Još uvek ta mašina ne ume da oseti, dobije novu ideju. Može da napravi novu sliku koja je slična kao 10.000 drugih koje sam pre pokazao, ali ne može da smisli nešto novo –  rekao je Čadež.

Izložen je i betonski „smajli“ za koji autorka Milena Milosavljević kaže da je simbol jezika koji svi danas koristimo, a da o tome ne razmišljamo, jer smo konzumenti emotikona preko društvenih mreža.

– Ono što je meni bilo zanimljivo jeste da su mi ljudi posle izložbe prilazili i govorili da neće više slati takve stvari u četu dok ne razmisle prethodno o sadržaju, što opet govori da umetnost stvarno tera čoveka da misli – rekla je Milena Milosavljević.

Izložba “Desiring Machines”, Foto: Galerija Novembar

Kustoskinja galerije Maja Kolarić kaže da prikazani radovi posetioce suočavaju sa trenutnim stanjem društva, ali je na nama da odlučimo da li je to stanje upozoravajuće ili ne.
– Ovi radovi nemaju dominantnu ideju i ne pružaju odgovor, već pozivaju na razmišljanje – rekla je Kolarićeva.