Na 11. Bašta Festu za najbolje ostvarenje proglašen je francuski film „Štoperica“ Simona Ibera, koji je osvojio nagradu “Zlatna imaginacija”, a isto priznanje je dobio i glumac Matju Demiju za mušku ulogu. Ovu odluku doneo je i stručni, i žiri mladih.
Među tročlanim stručnim žirijem Festivala kratkog igranog filma u Bajinoj Bašti, bila je i naša sjajna glumica Hana Selimović, koja je ovu smotru otvorila pre sedam godina. Za ovaj, koji se održao pod sloganom “A gde je tvoj centar”, kaže da je važan pre svega zbog decentralizacije kulture i način je da publika van Beograda, Novog Sada, Niša, dobije kvalitetan sadržaj.
– Ne bih da nam dajem neku veliku prosvetiteljsku ulogu, ali Bašta Fest ipak učestvuje u odrastanju nekih generacija. Sa jedne strane je jako važan zbog odličnih ostvarenja, a sa druge daje snagu mladim autorima, povezuje ih na regionalnom i internacionalnom nivou. Ovo je jedan od retkih festivala koji pruža priliku da se mladi filmski umetnici upoznaju, vide i gledaju filmove jedni drugih. To je potpuno zaboravljena kategorija i ovaj festival je, u tom smislu, apsolutno presedan – objasnila je Selimović.
Imajući u vidu da je ovogodišnji slogan “Bašta festa” nastao upravo sa idejom decentralizacije kulture, Hanu smo pitali da li je izvodiljivo da se Beograd poveže s ostalim delom Srbije? Dramska umetnica odgovara da je to obimno pitanje ali i veliki izazov:
– Mislim da ne može i ne sme da zavisi isključivo samo od volje pojedinaca koji imaju dovoljno entuzijazma da se time bave. To bi naravno morala da bude sistemska stvar, međutim, kako mi živimo u sistemu koji je kompletno nakaradan, mislim da je kultura tu zaista na poslednjem mestu i ne znam ko o njoj na taj način razmišlja.
Pitali smo je i šta misli o poziciji kratkometražnog filma koji je uglavnom u senci dugometražnih, kako u rediteljskom tako i u glumačkom smislu.
– Za mene je to samo drugačija forma iste vrste umetnosti. Zapravo, mislim da je kratki metar čak jedna izazovnija forma jer morate u određenoj minutaži da ispričate kompletnu priču. Ovde je rad minuciozniji, konkretniji i mnogo efikasniji. To je kao kada glumca pitate da li više voli pozorište ili film. Ja nisam ljubitelj te vrste odgovora i apsolutno smatram kratki metar jednako relevantnim.
Bez obzira na takav stav, u praksi se ipak vidi da već “sazreli” glumci, manje ili više poznati, nisu često u ulogama kratkometražnih filmova, što bi za mlade reditelje bio značajan “vetar u leđa”. Hana, dodaje, da u njenom slučaju to nije tako.
– To sam već radila. Ne vodim se godinama, niti mladošću ni starošću, već isključivo predloškom. Ono što vam neko pošalje kao predložak to ga zapravo kandiduje kao nekog ko je podesan saradnik ili čiji ste vi podesan saradnik. Svar je u tome da ne može svako sa svakim da radi a i ne treba svako sa svakim da radi. Tako da ne procenjujem ljude prema njihovim godinama, već prema njihovim kapacitetima i idejama.
Imajući u vidu da je na „Bašta festu“odgledala 25 filmova kratkog metra i sa još dva člana žirija odlučila ko su nagrađeni, ističe da je žiriranje bilo pravo zadovoljstvo i da su lako, brzo i u zajedničkoj doneli odluke o svim nagradama.
Hana Selimović, članica ansambla Ateljea 212, nastavlja sa pripremama za glavnu ulogu u filmu o Dadi Vujasinović. Zbog ugovora sa produkcijim, kako kaže, ne može da govori na tu temu ali dodaje da je spremna za lik čuvene novinarke.
Bonus video: Maja Šuša, Ognjen Mićović i Petar Lakić – 11. Bašta fest
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare