Foto:Marijana Janković

U saradnji sa 32. Beogradskim letnjim festivalom BELEF, u četvrtak, 27. juna, predstava „Deca“, po istoimenom romanu Milene Marković, biće izvedena u dve interpretacije, u Narodnom pozorištu u Beogradu.

Na Sceni „Raša Plaović“, s početkom u 20 časova, komad u režiji Saše Božića odigraće glumci Gradskog dramskog kazališta „Gavela“ iz Zagreba, a dva sata kasnije, na Velikoj sceni, „Decu“ će izvesti ansambl Drame Narodnog pozorišta, u režiji i na muziku Irene Popović. Nakon toga, uz moderatora Nebojšu Broćića, biće održan razgovor sa autorima, glumcima, publikom i gostima.

Foto:Dramsko kazalište GAVELA iz Zagreba

Knjiga „Deca“ Milene Marković dobitnik je 68. NIN-ove nagrade za najbolji roman na srpskom jeziku 2022. godine, a poslednjih godinu dana postao je prava regionalna književna senzacija. U dramaturškoj obradi Dimitrija Kokanova, predstava „Deca“, premijerno izvedena na Sceni „Mala Gavela“ 2. februara ove godine, postaje iskaz o autentičnoj snazi umetnosti, identitetu žene koji se opire bilo kojoj vrsti društvenog ukalupljivanja te svetu koji nudi obećanje utopije večite mladosti odzvanjajući teskobno-ekstatičnim zvukovima noćnih klubova.

Prepoznatljiv rediteljski rukopis Saše Božića „Decu“ gradi kao pejzaž subverzivne igre identiteta, odgoja, majčinstva i sećanja u osluškivanju trošenja vremena. Prostorom igre dominiraju deca, koja se u njoj pojavljuju u metaforičkom obliku: kao maleni ljudi, nezaštićeni i ugroženi, te kao odrasli koji se nisu snašli i zapravo su još ranjena deca koja se prave velika…

Foto:Marijana Janković

U podeli su Jelena Miholjević, Barbara Nola, Ivana Roščić, Nataša Dangubić i Viktoria Bubalo.

„Deca“, u izvođenju ansambla Drame Narodnog pozorišta, premijerno izvedena 8. oktobra 2022. godine, jedna su od najoriginalnije insceniranih predstava u poslednjih nekoliko godina. Ovaj naslov, u inovativnoj operskoj formi u 17 pesama, hronološki prati razne duboko intimne i istinite priče o deci, odrastanju i porodici, kao i o tome koliko je složeno biti ćerka, majka, sin… Sve to uz specifičan koreografski jezik i dinamiku putovanja kroz različite fizičke pejzaže, afekte, dramske odnose, glasove, zvukove i reči – koji sveukupno otelovljuju kolektivno u pojedinačnom i pojedinačno u kolektivnom.

Foto:Marijana Janković

Veliki ansambl predstave sve vreme je na sceni, a čine ga glumci i operski pevači, koji su svojevrsno kolektivno telo, odnosno identitet. Igraju Nela Mihailović, Suzana Lukić, Predrag Miletić, Vanja Milačić, Pavle Jerinić, Milena Đorđević, Bojana Stefanović, Bojana Bambić, Dragana Varagić, Aleksandar Vučković, Miona Marković, Teodora Sparavalo, Jelena Blagojević i Vladan Matović. Nastupaju i pevači Tamara Mitrović, Iskra Sretović i Marko Kostić, kamerni orkestar u sastavu: Nikola Dragović, Ivan Mirković, Aleksandar Jovan Krstić, Vladimir Gurbaj, Luka Sparavalo, Aleksandra Kijanović, Pavle Rakočević, Aleksandar Petrović, Vid Milošević, Tina Miladinović, kao i Dečiji hor „Nade”, koji vodi Biljana Simenović.

Bonus video: 36.Gavelline večeri – Aplauz za predstavu Otac Ateljea 212

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare